بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه پروژه‌های راهسازی امسال ساخت و توسعه ٨٨ کیلومتر راه در این استان با ۶ هزار و ١٩۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که اجرای آنها بزودی آغاز می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمان‌سپاری این ٨٨ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و راه اصلی انجام شده است.

وی ادمه داد: بهسازی و تعریض محور خوی - فیرورق، کمربندی منطقه آزاد ماکو تا بازرگان و تعریض محور میاندوآب - شاهین‌دژ از جمله طرح‌هایی است که امسال اجرایی می‌شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین امسال ١۵ کیلومتر از محور شاهین‌دژ به تکاب تعریض و بهسازی می‌شود.

حمزه‌لو با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده احداث تقاطع غیر همسطح محمدیار امسال به پایان برسد، گفت: اردیبهشت امسال عملیات اجرایی سه‌راهی دارلک - مهاباد، قسمت پرتردد بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب به طول٢ هزار و ۵۰۰ متر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های راهسازی که طی سال گذشته اجرایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش ۵ هزار و ٧۵٨ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی احداث و به بهره برداری رسید.

حمزه لو یادآور شد: همچنین در این مدت ١٣ کیلومتر از این میزان نیز از بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب، پنج کیلومتر از محور میاندوآب - سرچم و ١٠ کیلومتر پروژه تعریض محور خوی - قطور - رازی اجرایی شد.

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha