۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 84700403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمازدگی ۳۶ هزار هکتار از باغ‌های پسته سیرجان/نماینده مجلس از جهادکشاورزی انتقاد کرد

کرمان- ایرنا- مسئولان محلی در حالی وسعت سرمازدگی باغات پسته سیرجان در کرمان را ۳۶ هزار هکتار از ۴۳ هزار هکتار باغ مثمر این شهرستان اعلام می کنند که رییس مجمع نمایندگان استان نیز از وزارت جهادکشاورزی در این زمینه گلایه و انتقاد دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی سیرجان که از قطب های مهم پسته کشور و استان کرمان به شمار می رود، ۳۶ هزار هکتار از باغ های پسته این شهرستان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سرمازدگی شده است.

اکبر محمودآبادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش دمای هوا طی سه شب اخیر گفت: شوک بزرگ سرما به پسته کاران سیرجانی در چندشب اخیر وارد شد.

به گفته وی طی مدت یاد شده دمای هوا به منفی پنج درجه در شهرستان سیرجان رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان عنوان کرد: دربرآورد کارشناسان ما جمع خسارت ها به ۱۵۶ میلیارد تومان می رسد و شدت سرما به‌ حدی بود که محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سرمازدگی ۳۶ هزار هکتار از باغ‌های پسته سیرجان/نماینده مجلس از وزارت جهاد انتقاد کرد

پرونده باغ های بیمه تکمیل می شود

حمید پورجعفرآبادی ناظر بیمه کشاورزی استان در شهرستان سیرجان نیز در این زمینه گفت: مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی سال گذشته به کشاورزان پسته کار این شهرستان پرداخت شد و در این مرحله نیز بزودی مراحل تکمیل پرونده باغاتی که بیمه بوده اند و خسارت دیده اند انجام می شود تا براساس قانون خسارت سرمازدگی به آنان پرداخت شود.
وی از کشاورزان پسته کاری که هنوز نسبت به بیمه محصول و مزارع خود اقدام نکرده اند خواست نسبت به بیمه باغات خود اقدام کنند تا در چنین مواقعی کمتر متضرر شوند.

سرمازدگی ۳۶ هزار هکتار از باغ‌های پسته سیرجان/نماینده مجلس از وزارت جهاد انتقاد کرد

به گزارش ایرنا براساس آمارها ۲۶ هزار بهره بردار و کشاورز پسته در بیش از ۴۳ هزار هکتار باغ مثمر این محصول را مدیریت می کنند و آنطور که گزارش می شود حدود ۲۲ هزار بهره بردار در سرمای چندشب اخیر خسارت دیده اند.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این زمینه با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی سرمایه کشاورزان پسته کار استان کرمان از بین رفت و با وجود اعلام حادثه سرمازدگی و خسارت سنگین ناشی از آن به پسته کاران استان کرمان و سیرجان متاسفانه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تاکنون هیچ اقدام، اعلام و بازدیدی در این مورد نداشته اند.

سرمازدگی ۳۶ هزار هکتار از باغ‌های پسته سیرجان/نماینده مجلس از وزارت جهاد انتقاد کرد

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مسئولان این وزارتخانه بایستی تا دیر نشده در این زمینه چاره اندیشی و موارد را به مردم و کشاورزان اعلام کنند.

حسن پور افزود: در نظام اسلامی مسئولان اعم از شخص وزیر تا زیرمجموعه در هر وزارتخانه بایستی در مواقع بحران و بروز خسارت حساسیت بیشتری داشته باشد و کارشناسان و گروههای مرتبط را به استان و شهرستان ها اعزام کنند تا در حمایت از کشاورزانی که سرمایه و دسترنج چندساله شان از بین رفته اقدام لازم را به عمل آورند.

سرمازدگی ۳۶ هزار هکتار از باغ‌های پسته سیرجان/نماینده مجلس از وزارت جهاد انتقاد کرد

وی بیان کرد: پس از گذشت سه روز هنوز هیچ حرکتی از وزارت جهاد کشاورزی در این بحران سرمازدگی مشاهده نکردیم که جای گلایه و انتقاد دارد؛ ما و کشاورزان خسارت دیده انتظار داریم در اسرع وقت به مشکلات کشاورزان استان کرمان رسیدگی شود.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha