امیرعبداللهیان بر نهایی کردن موافقتنامه تعرفه ترجیحی ایران و اندونزی تاکید کرد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه با تاکید بر علاقه مندی ایران برای گسترش همکاری‌ها با اندونزی در حوزه اقتصادی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، نهایی سازی موافقتنامه تعرفه ترجیحی و تقویت همکاری در حوزه فناوری سلامت از جمله واکسن کرونا را گامی در مسیر تحرک بخشی هرچه بیشتر به همکارها دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در شهر تونشی چین، محل برگزاری سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان به سر می‌برد بعد از ظهر امروز با خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها با اندونزی خصوصا در حوزه اقتصادی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، نهایی سازی موافقتنامه تعرفه ترجیحی و تقویت همکاری در حوزه فناوری سلامت از جمله واکسن کرونا  را گامی در مسیر تحرک بخشی هرچه بیشتر به همکاری ها دانست و با اشاره به نامگذاری سال‌جاری در کشورمان و همچنین ظرفیت های موجود در حوزه شرکت های دانش بنیان، دستیابی دانشمندان ایرانی به انواع فناوری واکسن کرونا را تشریح و از توسعه همکاری های فیمابین در این زمینه استقبال کرد.

وی با قدردانی از همکاری سازنده دو کشور در سازمان های بین المللی، مواضع اصولی اندونزی در خصوص موضوع فلسطین را تحسین کرد و همتای اندونزیایی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برجام قرار داد. 

رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این دیدار به زمینه های موجود در حوزه گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورمان پرداخت و با ابراز خرسندی از روند صعودی حجم مبادلات تجاری دو کشور، بر پیگیری طرفین برای تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه فناوری سلامت و موافقتنامه تعرفه ترجیحی تاکید کرد.

موضوعات کنسولی و تحولات در غرب آسیا از دیگر محورهای مورد گفت وگوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.

حسین امیر عبداللهیان پیش از این با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه ترکمنستان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه روز سه شنبه درصدر هیاتی سیاسی برای حضور در سومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغاستان عازم شهر تونشی در استان آنخوی واقع در شرق چین شد.

سومین نشست همسایگان افغانستان به میزبانی چین در پکن برگزار می‌شود.

دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان پنجم آبان ماه سال گذشته به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

نخستین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور گذشته به صورت مجازی به میزبانی پاکستان برگزار شد.

در این نشست، وزیران خارجه ایران، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha