۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84700467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید تکواندوی پاکستان به سرمربی ایرانی

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84700467
امید تکواندوی پاکستان به سرمربی ایرانی

تهران - ایرنا - فدراسیون تکواندوی پاکستان مسئولیت سرمربیگری تیم ملی این کشور را به «یوسف کرمی» کاپیتان سابق تیم ملی تکواندوی ایران سپرده است تا این چهره نام آشنای ایرانی و جهان بتواند با تجربه و تکننیک‌های خود، در این تیم‌ تحول آفرینی کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فدراسیون تکواندوی پاکستان که در تلاش برای ارتقای جایگاه این کشور در سطح قاره کهن و حضور پررنگ در رویدادهای بین المللی است اکنون به توانمندی تکواندوی ایران و استفاده از تجربیات چهره‌های ایرانی امیدوار است.

 «یوسف کرمی» کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندوی کشورمان که پیش‌ از این ۲ سال در کرواسی به عنوان مربی باشگاهی فعالیت می‌کرد و سمینارهای آموزشی بین‌المللی مختلفی را نیز برگزار کرده است، امروز (چهارشنبه) در شهر اسلام‌آباد طی جلسه‌ای با حضور «وسیم احمد» رئیس فدراسیون تکواندوی پاکستان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

کرمی پس از این دیدار طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت که وی در جمع مسوولان فدراسیون تکواندوی کشور همسایه پاکستان حاضر شد و قرار است تا مقدمات آغاز اردوهای این تیم‌ برای حضور در رویدادهای مختلف منطقه‌ای از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را فراهم کند.

وی اظهار داشت که این اولین تجربه وی برای حضور در پاکستان است و قرار است برای یکسال آینده سرمربی گری تیم ملی این کشور را برعهده داشته باشد و مایه خرسندی است که قادر است توانمندی‌ها و تجربیات خود را با ملی پوشان پاکستانی به اشتراک بگذارد.

امید تکواندوی پاکستان به سرمربی ایرانی

یوسف کرمی کار با تیم پاکستان را یک چالش مهم توصیف کرد و گفت: به رغم پیشنهاد برای مربی گری تیم ملی ایران، حاضر به تجربه این چالش شد با اینکه فدراسیون تکواندوی پاکستان از لحاظ فنی در سطح مطلوبی نیست اما با همراهی، کمک و مشارکت سازنده بصورت یک مجموعه ارتقای جایگاه این رشته ورزشی در پاکستان امکان پذیر است.

وی افزود: فراخوان برای تمامی ملی پوشان و تکواندو کاران در شهرهای مختلف پاکستان ابلاغ شده و امیدواریم با برگزاری اردوهای موثر بتوانیم تیم ملی کشور همسایه را برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم.

این چهره نام آشنای تکواندوی ایران و جهان از برنامه ریزی خود برای برگزاری اردوی مشترک تیم‌های ملی دو کشور همسایه، بازدید تیم ملی تکواندوی پاکستان از ایران و برگزاری مسابقات با تیم‌های باشگاهی کشورمان خبر داد.

سرهنگ «وسیم احمد» رئیس فدراسیون تکواندوی پاکستان نیز در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: این کشور احیای تکواندوی پاکستان را در نظر دارد و در این خصوص برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: پذیرش پیشنهاد از جانب یوسف کرمی و حضور به موقع وی در پاکستان مایه دلگرمی همه مسوولان فدراسیون به ویژه ملی پوشان پاکستان است و ما نگاه رو به جلو به همکاری‌های نزدیک با سرمربی ایرانی که جدای از همکاری حرفه‌ای وی را برادر و دوست خود می‌دانیم، داریم.

سرهنگ وسیم با اشاره به روابط حسنه ایران و پاکستان و همسایگی دو کشور، گفت: ما همواره شاهد درخشش تیم‌های ورزشی جمهوری اسلامی در رویدادهای منطقه‌ای، قاره‌ای و بین المللی هستیم، آقای ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی ایران را از نزدیک می‌شناسیم و با همین دیدگاه در اندیشه تقویت و کسب نام برای تکواندو و آوردن این رشته ورزشی به روزهای خوب هستیم.

امید تکواندوی پاکستان به سرمربی ایرانی

وی اظهار داشت: فعالیت رسمی سرمربی ایرانی آغاز شده و ما اکنون با جدیت مشغول تمرین با تیم‌های امید و بزرگسالان پاکستان خواهیم بود همچنین بازیکنان ما به تمرینات بسیار زیاد در زمینه تکنیک و تاکتیک و بدنسازی و همچنین کسب تجربه در زمینه حضور در میادین آسیایی و بین‌المللی نیاز دارند.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه مسلمان و برادر نه تنها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و صنعتی با یکدیگر همکاری دارند، بلکه این همکاری‌ها در عرصه ورزش نیز افزایش یافته است.

ورزش به عنوان مولفه‌ای در مسیر معرفی ایران در سطح بین المللی همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است به همین دلیل ورزشکاران ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و حمایت نظام توانسته‌اند با حضور در عرصه‌های مهم ورزشی در سطح بین الملل موفقیت‌های بزرگی به دست آورند.

در این زمینه پاکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم همسایه می‌تواند از تجربه‌های ارزشمند ورزشکاران ایران برای توسعه ورزش حرفه‌ای خود استفاده کند.

هدایت تیم ملی والیبال پاکستان نیز بر عهده «رحمان محمدی» سرمربی ایرانی است. علاوه بر این در سال ۱۳۹۶ زمانی که تیم تنیس ایران برای شرکت در جام دیویس به پاکستان سفر کرد شاهد آغاز فصل جدید از این روابط بین دو کشور بودیم. مسابقات بین المللی تنیس پس از ۱۲ سال در پاکستان با موفقیت برگزار شد.

فدراسیون کبدی پاکستان نیز دیماه سال گذشته اعلام کرد که این کشور در نظر دارد از تیم ملی جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در یک سری مسابقات دوستانه با هدف آمادگی برای بازی‌های آسیایی در چین که قرار است شهریورماه سال آینده برگزار شود، دعوت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha