موثرترین راهکار ایجاد اشتغال سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، مهمترین مشکل کشور در حال حاضر را بیکاری دانست و گفت:مهمترین و موثرترین راهکار ایجاد اشتغال سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل در نخستین روزهای سال جاری که با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری پردیس با حضور در نشستی با میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها، تاریخچه و تجارب پارک علم و فناوری پردیس در زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و دیگر فعالیت‌های این پارک علمی اظهارداشت: عمده‌ترین کاری که ما تلاش می‌کنیم در سال جدید انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد کنیم که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خود را در میدان عمل آزمایش کنند و شرایط تبدیل شدن ایده به محصول قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی برای آنان فراهم شود.

وی یکی از برنامه های وزارت علوم را تلاش برای جذب، استقرار موسسات شتابدهنده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و ارائه تسهیلات به صاحبان ایده و ایجاد شرایط مناسب برای تبدیل ایده‌های نخبگان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

زلفی‌گل با قدردانی از مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وزیر علوم افزود:لذا انتظار می‌رود همه‌ کشور بسیج شوند و با حمایت‌ها و اختصاص امکانات به حوزه علم و فناوری، مشکل اشتغال کشور را رفع کنیم.

وی همچنین در این نشست بر ضرورت انتقال تجارب مفید پارک علم و فناوری پردیس از بدو تاسیس تاکنون به مدیران پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و تشکیل نشست‌های مشترک برای هم‌افزایی ظرفیت و توانایی‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست با تاکید براینکه، امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود، افزود: امسال از آن فرصت‌های استثنایی است که در اختیار این حوزه قرار گرفته است.

سورنا ستاری افزود: بر اساس تفاهمی که در دولت شکل گرفته و برآن تاکید شده  است،   معاونت علمی با وزارتخانه‌های اصلی اقتصادی کشور، برنامه های حوزه دانش بنیان را تا پایان فروردین ماه نهایی و در دولت به تصویب برساند و بر همین اساس وزارتخانه های بزرگ اقتصادی و تمام بازیگران اصلی اقتصادی کشور باید به این حوزه ورود کرده و در کنار ما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

زلفی گل  در این بازدید که با حضور علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری، پیمان صالحی معاون پژوهشی و  امید رضایی فر مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم همراه بود،  از تعدادی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری پردیس بازدید و با فناوران گفتگو کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha