۱۲ فروردین، روز تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ایران اسلامی

قزوین - ایرنا- دوازدهمین روز از بهار هرسال یادآور حماسه پرشکوه همه پرسی ملت بزرگ ایران برای تأسیس نظام حکومتی با عنوان جمهوری اسلامی است و در این روز مردم‌سالاری دینی محقق شد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۵۸ به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین در سراسر کشور برگزار شد و ۲۰ میلیون ایرانی به فاصله ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی، رسماً نظام جمهوری اسلامی را جایگزین رژیم پهلوی کردند.

۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ در تقویم رسمی ایران به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، در این روز ملت ایران با رأی ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی مستقر شد.

امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، صبحگاه ۱۲ فروردین را روز نخستین حکومت الله معرفی کرد و فرمود: " صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست و ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲ هزار و ۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست".

خبرنگار ایرنا استان قزوین در این راستا به سراغ کارشناسان مذهبی استان قزوین رفته و با آنها به گفت و گو پرداخته است.

آنها ۱۲ فروردین را یوم اللّه و روز احقاق حق و پیروزی دین و اقتدار نظام یاد کردند و گفتند: در این روز بزرگ مردم سالاری دینی در تاریخ ایران اسلامی به جهانیان معرفی شد.

۱۲ فروردین، روز تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ایران اسلامی

۱۲ فروردین ۵۸ بزرگ‌ترین جهاد تبیین در روشنگری انقلاب اسلامی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ۱۲ فروردین ۵۸ بزرگ‌ترین جهاد تبیین در روشنگری انقلاب اسلامی بوده و چراغ پرفروغ آن همچنان منور است، گفت: با توجه به هجمه دشمنان برای ضربه زدن به ارزش‌های انقلاب اسلامی باید از فرصت ۱۲ فروردین برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن شهسواری ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، افزود: پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در ایران در سطح بین‌المللی به ویژه در خاورمیانه به اهداف استعمارگران ضربه زد و دشمنی آنان را علیه ایران برانگیخت.

وی اظهار داشت: رأی "آری" ملت ایران به جمهوری اسلامی، انقلاب را بیمه کرد و با وجود دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان، ملت ایران هر روز شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای جدید و افتخار آمیز در سطح ملی و بین المللی است.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: تنها ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که مردم ایران برای نخستین بار طعم آن را با شرکت در انتخابات و مشارکت در تعیین حکومت چشیدند.

این مسوول تاکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی با حرکت انقلابی و آگاهانه آحاد ملت در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ تثبیت شد و مسیر اعتلا و افتخار را در پیش گرفت و با پشت سر گذاشتن رویدادهای بزرگی همچون جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم‌های ظالمانه و انواع توطئه‌های سیاسی، فرهنگی و تهدیدهای نظامی، قله‌های سرافرازی و شکوه را فتح کرده است.

وی با اشاره به اهمیت روز ۱۲ فروردین، اضافه کرد: شمار ماه‌های سال در نزد خدا ۱۲ ماه است، همچنین ۱۲ برگزیده خداوند در میان بنی اسرائیل، ۱۲ چشمه که به فرمان خدا برای بنی‌اسرائیل در دوران سرگردانی از زمین جوشید، ۱۲ برج فلکی و ۱۲ امام معصوم داریم و ۱۲ بهمن نیز روز فرود خمینی کبیر بر سرزمین نور و ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران است.

رییس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر با گذشته چهار دهه از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی به الگویی برای سایر ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده و موجب بیداری کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: هم اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و در آغاز قرن پانزدهم و در سال ۱۴۰۱ که با تدبیر ولی امر مسلمین و رهبر عظیم‌الشأن امت اسلام به عنوان "سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده؛ ملت آگاه و فهیم و مسوولان نظام جمهوری اسلامی با مجاهدت مضاعف خود نسبت به تحقق شعار سال تلاش کرده تا شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در عرصه‌های گوناگون کشور باشیم.

وی بیانیه‌ای گام دوم انقلاب را بیدارباشی برای نسل جوان دانست و افزود: این بیانیه چراغ راه هدایت امت و نقشه راه آینده انقلاب، نظام و ملت ایران است که قله‌های رفیع اقتدار و پیشرفت را برای کشور تضمین می‌کند.

۱۲ فروردین، روز تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ایران اسلامی

۱۲ فروردین، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با بیان اینکه ۱۲ فروردین نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران است، گفت: ملت ایران در چنین روزی پاسخ محکمی به معاندان و مخالفان به نظام اسلامی دادند.

حجت الاسلام علی معبودی افزود: مردم ولایت مدار کشورمان در ۱۲ فروردین با رأی قاطع خود همه توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب بر ادامه مسیر نظام اسلامی به‌صورت قانونی تاکید داشتند، اظهار داشت: در ۱۲ فروردین ماه ۵۸، ملت همیشه در صحنه ایران افتخار آفرینی کرد و با یک "آری" قاطع طومار ۲۵۰۰ ساله سلطنت شاهنشاهی را در ایران پایان داد.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه دوازدهم فروردین تجلی بلوغ فکری و سیاسی ملت ایران است، ادامه داد: این ملت با آگاهی و بصیرت بالای خود به جمهوری اسلامی آری گفتند و اراده تاریخی خود را در مقابله و مبارزه با ظلم و استبداد بیگانه نشان دادند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول سالیان با فراز و نشیب‌های همراه بوده و در همه این دوران مردم با تبعیت از ولایت فقیه توانستند بسیاری از گردنه‌ها را با موفقیت عبور کنند.

۱۲ فروردین، روز تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ایران اسلامی

حجت الاسلام معبودی با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با پشت سر گذاشتن دوره‌های پرالتهاب، کشور روز به روز پیشرفت کرده و جمهوری اسلامی با قدرت وارد دهه پنجم شده است.

این مسوول اضافه کرد: در قرن جدید آنچه مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ فرمودند، در حقیقت برای حفظ استقلال کشور و خودکفایی و حرکت دولت است.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای امسال به دلیل اهمیت مقوله اقتصاد و تولید، شعاری با عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال" را اعلام کرد و اگر تولید در کشور ما رونق بگیرد با دو قیدی که متکی به علم و فناوری است منشأ اشتغالزایی، کاهش بیکاری و تورم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین افزود: یکی از مشکلات امروز کشور اشتغال و معیشت مردم است و طبیعتاً تولید می‌تواند این مشکل را حل کند، آنچنانکه ما در حوزه‌های مختلف اقتدار لازم را کسب کرده ایم در حوزه اقتصاد نیز با دولت جدید و رویکرد انقلابی و جهادی شاهد اقتدار خواهیم بود و امیدواریم در آینده نزدیک جشن اقتدار و خودکفایی در بحث اقتصاد و معیشت را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: شعار امسال که از سوی رهبری تعیین شده است نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و حل این مشکلات از طریق اقتصاد مقاومتی دارد.

۱۲ فروردین، روز تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ایران اسلامی

۱۲ فروردین تجلی اراده ملت در تعیین سرنوشت خود بود

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۱۲ فروردین تجلی اراده ملت ایران در تعیین سرنوشت خود بود، گفت: در ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی نشان داد که مردم حق انتخاب سرنوشت خود را دارند و این یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها و برکات انقلاب اسلامی بود.

آیت الله علی اسلامی افزود: ۱۲ فروردین روز پر برکتی است چرا که در این روز خون شهیدان انقلاب اسلامی به ثمر نشست و ملت شریف ایران در راه شهدای گرانقدر قدم برداشتند و در راستای فرمایش امام راحل به میدان همه پرسی آمدند و با آرای سبز خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی اظهار داشت: شعار اصلی انقلاب اسلامی توجه به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که میلیون‌ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در جای جای ایران اسلامی آن را فریاد کشیده بودند و این شعارها، حکومتی را پایه‌ریزی می‌کرد که برپایی و احیای عدالت اسلامی از هدف‌های والای آن بود.

آیت الله اسلامی تصریح کرد: بی‌شک موفقیت‌های مداوم مردم ایران در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و ناکامی‌های دشمن، بیش از هر چیز مدیون رهبری‌های امام (ره) و پس از ایشان راهبری مقام معظم رهبری و حمایت قاطعانه مردم از مطالبات ایشان بوده است.

وی تاکید کرد: نهالی که ۴۳ سال پیش توسط حضرت امام خمینی (ره) غرس شد، امروز شاخه‌های آن در اقصی نقاط جهان و کشورهای منطقه به ثمر نشسته و نمونه آن را در یمن می‌بینیم که به برکت خون شهدا و حرکت شجاعانه امام خمینی و مقام معظم رهبری در برابر مستکبران ایستاده است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز نیز تکلیف ما تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به معنای واقعی کلمه نقشه راهی کامل و جامع است که راه رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همگان نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همه ساله در آغاز سال جدید، مسیر این کشور را به خوبی تبیین می‌کنند و لذا ضروری است تا منویات ایشان نصب‌العین همه فعالیت‌ها و برنامه‌های امور جاری قرار گیرد.

آیت الله اسلامی یادآور شد: ملت ایران اسلامی، همگی یک دست و یکپارچه در صفی واحد به دنبال تحقق اهداف و آرمان‌های بزرگ الهی هستند.

برآیند:

جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که خداوند متعال به مردم شریف ایران عطا کرده و امیدواریم قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

مردم در ۴۳ سال گذشته به خوبی به وظایف خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کرده‌اند، به همین دلیل مسوولان باید در خدمت خالصانه به این مردم نجیب کوتاهی و قصور نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha