معاون رییس جمهور: آرامگاه مدرس در کاشمر مجموعه شاخص زیارتی می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دولت، آستان قدس رضوی و شهرداری برای اجرای طرح حرم تا حرم و توسعه فضای پیرامونی آرامگاه شهید مدرس، این زیارتگاه به مجموعه‌ای شاخص در حوزه زیارتی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا سید امیرحسین مدنی روز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی، با حضور در آرامگاه شهید مدرس و بازدید از موزه آن، افزود: نهضت اسلام و استعمارستیزی که توسط شهید مدرس در دوران رضاخانی بنا شد مورد توجه امامین انقلاب قرار گرفت و امروز همچنان قریاد استعمارستیزی ایران و نظام جمهوری اسلامی بلند است.

وی با اشاره به لزوم توسعه آرامگاه شهید مدرس و قابلیت جذب گردشگر و زائر در این منطقه گفت: با اجرای طرح توسعه این فضا می تواند مجموعه شاخصی در حوزه زیارتی شهرستان شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه از شرکت فرش آستان قدس رضوی در کاشمر بازدید کرد و با اشاره به پتانسیل این شهرستان برای توسعه، گفت:می توان با کمک دولت و بخش خصوصی مسیر توسعه این منطقه را هموار نمود به وِیژه آن که دولت برای رفع تنگناها و مشکلات عزم خود را جزم کرده است.

مدنی ایجاد زنجیره های تولید برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در شهرستانها را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم صنایع پایین دستی و صنایع کوچک را در شهرستان تقویت کرده و رونق ببخشیم.

وی در بازدید از اقامتگاه تنسکل در روستای فروتقه شهرستان کاشمر با اشاره به قابلیت جذب گردشگر و زائر در شهرستان و نبود زیرساختهای لازم، وعده تامین اعتبار برای راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاهای این شهرستان را داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور افزود: با توجه به کمبود منابع آب در این شهرستان، باید برای توسعه کشت گلخانه ای برنامه ریزی شود.

فرماندار کاشمر نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان ظرفیت توسعه را دارد به طوری که تنها با اجرای طرح های توسعه در شرکت فرش آستان قدس رضوی، زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر دیگر فراهم می شود.

امیر دایی صراف با اشاره به لزوم ایجاد زنجیره تولید و رنگرزی و صنایع ریسندگی با توجه به وجود ۲۵ هزار راس دام سبک در شهرستان، گفت: می توان زنجیره تولید و صنایع پایین دستی را در شهرستان اجرا کرد که در صورت تخصیص اعتبار می توان با کارآفرینی به ایجاد اشتغال در منطقه کمک کرد.

فرماندار کاشمر بر تکمیل زیرساختهای شهرک صنعتی، بهسازی و روکش آسفالت جاده های مواصلاتی، تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام و طرح های هادی روستایی و تکمیل بلوک زایمانی کاشمر تاکید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری علاوه بر بازدید از شهرک صنعتی کاشمر، از فرودگاه بخش خصوصی شهرستان نیز دیدن خواهد کرد و دیدار با نخبگان از دیگر برنامه های وی اعلام شده و برنامه پایانی سفر وی شرکت در نشست شورای اداری شهرستان کاشمر خواهد بود.

معاون رییس جمهور از روز چهارشنبه با حضور در منطقه ترشیز در شهرستان کوهسرخ حضور یافت و ضمن دیدار با گروههای جهادی و بازدید از بادامستان های روستای اکبرآباد امروز پنجشنبه نیز از معدن روستای تنورچه بازدید و در جلسه شورای اداری شهرستان کوهسرخ حضور یافته و با نخبگان این شهرستان دیدار کرد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی، نفت و نیز معاونانش از جمله رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha