۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84701475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌های روسی، هدف تحریم‌های جدید انگلیس

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84701475
رسانه‌های روسی، هدف تحریم‌های جدید انگلیس

لندن – ایرنا – دولت انگلیس روز پنجشنبه در ادامه افزایش فشارها بر روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه عناصر وابسته به دولت ولادیمیر پوتین، به ویژه رسانه‌های روسی وضع کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای دولت منتشر شده است، اعلام کرد که ۱۴ فرد و شرکت دیگر روسیه را تحریم کرده است. در میان افراد تحریم شده، نام عناصری چون الکساندر ژاروف، مدیر اجرایی گازپروم مدیا، الکسی نیکولوف، مدیرعامل راشاتودی (RT) و آنتون انیسیموف، رئیس بخش بین المللی اسپوتنیک به چشم می‌خورد.  

همچنین سرهنگ «میخائیل میزینتسف» که رسانه‌های انگلیس از او با عنوان "قصاب ماریوپل" یاد می‌کنند به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس دراظهار نظری پیرامون تحریم‌های جدید مدعی شد: جنگ پوتین با اوکراین بر اساس موجی از دروغ صورت گرفته است. بریتانیا به افشای اطلاعات نادرست کرملین کمک کرده، و تحریم‌های اخیر به دستگاه تبلیغاتی که اخبار و روایت‌های جعلی پوتین را منتشر می‌کند، ضربه می‌زند.

وی افزود: ما به تحریم های بیشتر ادامه خواهیم داد تا فشار بر روسیه را افزایش دهیم و از شکست پوتین در اوکراین اطمینان حاصل کنیم.

انگلیس تاکنون بالغ بر هزار نهاد و فرد وابسته به دولت روسیه را در پی جنگ اوکراین تحریم کرده است. در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای تغییر موضع بی‌طرفانه هند در قبال تحولات اوکراین، راهی دهلی‌نو شده تا این کشور را برای محکومیت مسکو متقاعد کند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه انگلیس، تراس در این سفر تلاش خواهد کرد تا «با حملات روسیه در اوکراین مقابله کند و وابستگی استراتژیک جهانی به این کشور را پیش از نشست‌های کلیدی ناتو و G۷ در هفته آینده کاهش دهد».

وی در دیدار با "سوبرامانیام جایشانکار" وزیر امور خارجه هند عنوان خواهد کرد که تهاجم روسیه، اهمیت همکاری نزدیکتر کشورها را برای جلوگیری از تجاوز و تقویت امنیت جهانی برجسته می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده است که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha