۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 2845
کد خبر: 84701601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سایت انرژی خورشیدی آباده امسال راه اندازی می شود

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبر: 84701601
سایت انرژی خورشیدی آباده امسال راه اندازی می شود

آباده - ایرنا- فرماندار آباده گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، شهرستان آباده به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی یکی از بهترین مناطق برای استفاده از انرژی خورشیدی است و در سال جدید سایت انرژی خورشیدی در این شهر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زین العابدین نیک مرام در اولین جلسه شورای اداری شهرستان آباده در سال ۱۴۰۱ با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی گفت: در سال گذشته از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار که برای شهرستان آباده در نظر گرفته شده بود متاسفانه بسیار اندک تحقق پیدا کرد که بخش زیادی از این اعتبارات برای خرید واکسن و مقابله با ویروس کرونا هزینه شد.

وی افزود: در حوزه مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی در شهرستان انجام گرفت و آباده یکی از شهرستان های پیشتاز در امر واکسیناسیون است بطوریکه تاکنون بیش از ۸۵ درصد دوز اول، ۷۷ هزار نفر دوز دوم و ۳۸ هزار نفر دوز سوم را دریافت کرده اند.

نیک مرام با بیان اینکه رنگ بندی هایی که در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان اعلام می شود ناپایدار و شکننده است از مردم خواست تا نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: با همت کارکنان فرمانداری آباده و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، فرمانداری آباده بعنوان فرمانداری برتر استان فارس و در حوزه کتابخوانی بعنوان فرماندار برتر این حوزه در کشور معرفی شد که در این خصوص از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی میکنم.

فرماندار در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در موضوع مسکن در دو بخش خصوصی و دولتی در شهرستان آباده اقداماتی انجام شد که در حوزه بخش خصوصی بیش از ۳۰۰ واحد کلنگ زنی شده است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین شناسایی و در سایت وزارت راه و شهرسازی بارگذاری شده و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس از پایان نوروز خبر داد و گفت: تاکید دارم که رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون در مدارس به شدت کنترل شود چراکه کرونا در وضعیت ناپایدار و شکننده است و هر لحظه ممکن است وضعیت شهرستان تغییر کند.

نیک مرام افزود: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان دوز اول، ۴۵ درصد دوز دوم و ۲ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نیک مرام با بیان اینکه امسال تمرکز ادارات شهرستان بر تقویت حوزه سرمایه گذاری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است، گفت: یکی از مسائلی که در دستور کار قرار دارد تمرکز زدایی در حوزه سرمایه گذاری در شهرستان است و قرار است احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در دیگر شهرهای تابعه شهرستان آباده با اولویت ایزدخواست، خسروشیرین و بهمن قرار گیرد.

وی همچنین از حمایت جدی از کشاورزان و دامداران در بحث توزیع نهاده های دامی و تکمیل پروژه فاضلاب و تصفیه خانه این شهرستان تا اواخر تابستان امسال خبر داد.

نیک مرام با بیان اینکه برنامه های سال جاری ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با توجه به شعار سال اجرا شود، گفت: ملاک ارزیابی ادارات در پایان سال تحقق شعار سال خواهد بود.

فرماندار آباده در بخش دیگری از سخنان خود به حاشیه های اخیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسائل و اتفاقات با تدبیر و برنامه ریزی در شهرستان حل می شود و نباید هر موضوعی را با خبرسازی و حاشیه سازی به یک سوژه تبدیل کرد.

نیک مرام اظهار داشت: فرمانداری و دستگاه های مرتبط شهرستان، همچنان آماده همکاری با خبرنگاران، مستندسازان در تهیه مستند گردشگری شهرستان آباده است.

وی در پایان با بیان چند تذکر به اعضای شورای اداری، روئسای جدید ادارات بهزیستی، مالیات و دارایی، مخابرات و سرپرست جدید شهرداری آباده را معرفی کرد.

گفتنی است شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶ کیلومتری از شمال شهر شیراز قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha