مربی تیم‌ملی: استان یزد در رشته کشتی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است

یزد- ایرنا- مربی تیم‌ملی کشتی امید گفت: توسعه علمی و عملی این رشته و موفقیت در سطح کشور در گرو تلاش و فعالیت جدی مربیان مجرب است و استان یزد از ظرفیت های مطلوبی برای توسعه این رشته برخوردار است .

سیدمراد محمدی روز جمعه در حاشیه سفر به مهریز یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان مجرب نقش محوری در پرورش کشتی‌گیران در استان‌ها و معرفی آنان به تیم‌های مختلف ملی دارند.

وی ظرفیت‌های خوب و علاقه‌مندان فراوانی به کشتی در سراسر کشور را از امتیازات این رشته ورزشی در مقایسه با رشته های دیگر دانست و ادامه داد: هم اکنون در سراسر کشور مربیان خوبی برای توسعه این رشته فعالیت دارند و برای ارتقای علمی آنها باید دوره های مهارت افزایی به صورت مستمر برگزار شود.

محمدی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در کشتی استان یزد وجود دارد و باید بیش از قبل با برنامه‌ریزی و هماهنگی تقویت شود که برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات در این عرصه اهمیت زیادی دارد.

مسابقات کشتی نونهالان استان یزد با حضور ۸۰ ورزشکار در ۱۱ وزن روز پنجشنبه در سالن شهید محصل مهریز برگزار شد و در پایان تیم مهریز به مقام قهرمانی رسید و در این مسابقات بعد از تیم کشتی نونهالان مهریز تیم‌های شهرستان‌های یزد و ابرکوه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این مسابقات که انتخابی قهرمانی کشور بود تیم‌های کشتی نونهالان اردکان، مهریز، یزد، ابرکوه، تفت و اشکذر حضور داشتند و ۱۱ کشتی گیر برتر این دوره از رقابت‌ها به عنوان تیم استان یزد در مسابقات کشور که ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و هیات کشتی در ۱۱ شهرستان استان فعال است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha