۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84701851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 از اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنید

اردبیل-ایرنا- اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت از شهروندان خواست با توجه به ذوب شدن برف ارتفاعات و افزایش دبی رودخانه‌های این شهرستان در روز طبیعت از اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، اداره منابع آب شهرستانهای گرمی و انگوت در اطلاعیه ای از مسافران و شهروندان درخواست کرد: با توجه آغاز فصل بهار و ذوب شدن برف‌ ارتفاعات و افزایش دبی اکثر رودخانه های منطقه و در پی آن احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، درخواست می شود در روز طبیعت (سیزده بدر) از برپایی چادر، تردد و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل های سطح شهرستانهای گرمی و انگوت خودداری کنند.

فرماندهی مرزبانی شهرستان گرمی هم در اطلاعیه ای از شهروندان و مسافران خواست در روزهای آتی بخصوص ۱۳فروردین ماه ( روز طبیعت) از اتراق و نزدیک شدن به رودخانه مرزی بالهارود بدلیل ذوب شدن برف‌ ارتفاعات و افزایش دبی اکثر رودخانه های منطقه و در پی آن احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و هم باتوجه به حساسیت مرزها و احتمال دستگیری توسط مرزبانان کشور مقابل ، خودداری نموده و نهایت همکاری لازم را با مرزبانان کشورمان را داشته باشند.

 این در حالی است که حسین مولایی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمی هم به شهروندان و مسافران توصیه کرد در روز طبیعت از اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.

مولایی ضمن گلایه از شهروندان در این خصوص گفت: علیرغم اطلاع رسانی های صورت گرفته جهت پرهیز از اتراق در کنار رودخانه‌ها و هشدار هواشناسی، متاسفانه عده ای از همشهریان توجهی به هشدارها نمی‌کنند.

روز گذشته یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر پنج ساله در رودخانه سلاله چایی شهرستان گرمی غرق شدند. علیرغم تلاش‌های امدادگران تا ساعات پایانی شب گذشته ردی از دو کودک پیدا نشد. فرماندار شهرستان گرمی از اهالی بخش موران برای کمک به نیروهای امدادی و یافتن دو کودک گم شده درخواست کمک کرده است.

رودخانه مرزی سلاله چایی از سرشاخه‌های بال‌هارود است که روز گذشته دو کودک در آن غرق شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha