۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84701906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: اداره کشور مبتنی بر رای مردم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: رای قاطع ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی نشان داد که اداره کشور در اختیار مردم است و با رای خود، تصمیم‌ساز مهمترین اتفاقات هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی این فراز از بیانات مقام معظم رهبری را برشمرد که "روز جمهوری اسلامی، یک مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست، زیرا برای اولین بار بعد از صدر اسلام و پس از فَترَت کوتاه اولین سال‌های فتح ایران به دست مسلمین، نظامی اعلان شد که دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن هست؛ یعنی جمهوری اسلامی".

وی افزود: دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ و حضور مردم پای صندوق‌های رای، تنها ۴۷ روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رای قاطع ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داد که اداره کشور ایران در اختیار مردم است و این مردم هستند که با رای خود، تصمیم‌ساز مهمترین اتفاقات کشور هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ملت ایران در یوم‌الله ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ نتیجه ارزشمند مبارزات انقلابی خود در لبیک به رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) علیه نظام پلید و سفاک پهلوی که همانا تحقق شعار فناناپذیر "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بود را در معرض دید و تحلیل جهانیان قرار داد تا همگان بدانند مولود انقلاب اسلامی که با ظهور خود بارقه‌های امید را در قلب جهانیان روشن کرده، در راستای غلبه جبهه حق علیه باطل، گفتمان استکبارستیزی، عدالتخواهی و استقلال‌ طلبی را در جوامع آزادیخواه جهان جاری و ساری می‌کند و با راهبری‌های داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، افول قدرت نظام سلطه را در سطح منطقه و جهان رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: اینجانب ضمن تبریک سالروز رخداد باشکوه و سرنوشت‌ساز اقتدار نظام جمهوری اسلامی  به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی به‌ویژه مردم بصیر و همیشه در صحنه خراسان جنوبی، امید آن دارم در سالی که سرآغازش به میلاد سراسر سرور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و روزهای سرشار از معنویت ماه مبارک رمضان آراسته است، در سایه تدابیر ارزنده حضرت امام خامنه‌ای، کشتی میهن از دریای تلاطم تفرقه افکنی‌ها، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی بدخواهان انقلاب، به سلامت در ساحل امنیت و آرامش پهلو بگیرد تا ملت بصیر ایران به همراه دیگر مسلمانان چشم انتظار جهان، با قلبی آرام، ظهور حضرت منجی را میزبانی کنند.

انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) در همان روزهای اول پیروزی انقلاب، دولت موقت را موظف به برگزاری همه‌پرسی کردند.

همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۰ فروردین ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز و بعد از ۲ روز برگزاری نتایج آن در ۱۲ فروردین رسما اعلام شد.

ملت ایران با رأی ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال، نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل ۱۲ فروردین در تقویم رسمی کشور روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha