۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84702304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۴۵ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های استان سمنان دیدن کردند

سمنان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۴۵ هزار و ۴۲۴ گردشگر از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تا کنون از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان بازدید کردند.

به‌گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده روز جمعه به رسانه ها بیان کرد: در این مدت ۲۱۳ هزار و ۵۹۴ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند که ۴۰۴ نفر از این تعداد گردشگر خارجی بودند. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۱۷۵ نفر در هتل‌ها، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۴۳۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۵۰۹ نفر در مهمان‌پذیرها، بیش از یک هزار و ۶۹۸ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و ۱۲ هزار و ۴۵۱ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت ۱۲۵ هزار و ۹۱۰ نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و گفت: ۵۰ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت داشتند. 

کرم‌زاده، مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در این مدت را ۳۴۵ مورد اعلام کرد.

در استان سمنان ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، ۵ مهمان‌پذیر، ۱۰ اقامتگاه سنتی، ۷۲ خانه مسافر، ۳ مجتمع گردشگری و ۹۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ... با سه هزار و ۸۰۰ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

با احتساب سایر مراکز اقامتی زیر نظر آموزش‌وپرورش و سایر ادارات و ... استان سمنان می‌تواند پذیرای هفت هزار و ۴۰۰ نفر- شب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha