۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84702351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز هلاله شمالی وجود دارد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: در صورت توافق طرفین امکان ایجاد شهرک صنعتی مشترک با دیاله عراق در مرز هلاله شمالی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بین ۲ استان ایلام و دیاله وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز جمعه در دیدار با استاندار دیاله عراق اظهار داشت: پس از بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و ایجاد شهرک صنعتی با توافق طرفین می توانیم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه صادرات بین ۲ استان باشیم.

وی افزود: عزم و اراده ما برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بسیار جدی است و در این راستا پس از دیدار در مرز هلاله شمالی و امضا تفاهم نامه اولیه، محل بازارچه هم مشخص شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: با توافق و رضایت طرفین ماشین آلات راهسازی را در منطقه هلاله شمالی مستقر و کالاهای نظیر کاشی ، سرامیک ، ظروف شیشه ای ، محصولات پلاستیکی ، سنگ آهن، سیمان را به  استان دیاله عراق صادر کنیم.

بهرام نیا تاکید کرد: با توجه به نیازمندها و کمبودهای استان در هر بخش و حوزه نیز می توانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز را وارد کنیم.

استاندار ایلام از آمادگی کامل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز ۲ استان خبر داد و گفت: در صورت موافقت طرفین همچنین شهرک صنعتی در مرز هلاله شمالی ایجاد می شود  و حتی به صورت فصلی این امکان بین دو استان دیاله عراق و ایلام مهیاست.

وی اعلام کرد: در خصوص ماشین آلات اگر استان دیاله آمادگی دارد ماشین آلات راهسازی را در منطقه فعال خواهیم کرد تا زیرساخت راه را برای رفت و آمد وسایل نقلیه مهیا شود. 

بهرام نیا ادامه داد: تمامی مصوباتی که امروز بیان می شود می توانیم از هفته آینده به آن عمل کنیم و این آمادگی وجود دارد که از هفته آینده اولین محموله را به استان شما صادر کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه هر مسوولیت فرصتی برای خدمتگذاری است، افزود: در مکتب اهل بیت (ع) مسوولیت فرصت خدمتگذاری به مردم است و هم اکنون که شما مسوولیتی مهمی در این استان دارید می توانید به مردم دیاله و حتی مردم ایلام هم خدمت کنید.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح روز جمعه با اتفاق تعدادی از مسوولان استانی به دعوت مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق از طریق مرز خسروی وارد استان دیاله شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha