۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84702594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۹ هزار مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان استان همدان پذیرش شدند

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۹ هزار و ۳۳۷ مسافر نوروزی در قالب هفت هزار و ۴۰۲ خانوار از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در مراکز اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند.

«محمود نقوی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در سامانه‌ اسکان فرهنگیان، در این مدت ۴۹ هزار و ۸۷۵ نفرروز در مراکز اسکان فرهنگیان استان همدان، پذیرش و اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: این تعداد مهمان فرهنگی با استقرار در ۱۴۶ مدرسه و ۶ هزار و ۸۰ اتاق پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان همدان از خدمات اسکان این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: همه گیری ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته موجب تعطیلی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان شده بود که نوروز ۱۴۰۱ با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، فرهنگیان سراسر کشور می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از امکانات اقامتی موجود  استفاده کنند.

نقوی اظهار داشت: برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز هزار و ۳۶۸ کلاس که شامل ۱۴۰ کلاس ویژه، ۹۴۲ کلاس درجه "الف"، ۱۷۴ کلاس درجه "ب" و ۱۱۲ کلاس درجه "ج" است در این استان تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس های ویژه مجهز به تختخواب تاشو و امکانات رفاهی مطلوب هستند گفت: رویکرد ستاد اسکان فرهنگیان، حرکت به سمت اسکان در کلاس های ویژه و نوع (الف) است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به حذف کلاس های نوع (ب) و تبدیل همه کلاس‌ها به درجه (الف) و ویژه برای سال آینده افزود: پذیرش‌ مسافر برای اسکان به صورت غیر حضوری از طریق سامانه eskan.medu.ir و یا مراجعه حضوری افراد انجام می‌شود.

نقوی با بیان اینکه شهر همدان ۲ پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان دارد که در چهار راه امیرکبیر و محله سبدبافان واقع شده گفت: در تمام مناطق آموزش و پرورش استان همدان پایگاه های اسکان ایجاد و فعال شده که نشانی آنها از طریق تابلوهای شهری برای اطلاع مسافران مشخص شده است.

نوروز سال ۱۳۹۸(پیش از همه گیری کرونا) بیش از ۴۸ هزار مسافر در قالب ۱۲۶ هزار نفر روز در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان همدان اسکان داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha