۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84702720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگران از درست کردن آتش در عرصه‌های جنگلی پرهیز کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین‌شهر به گردشگران روز طبیعت توصیه کرد از درست کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان خوددداری کنند.

اصغر اظهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم رعایت توصیه های ایمنی از سوی گردشگران افزود: مراسم ۱۳ فروردین بعنوان روز انس با طبیعت باید با نگاه مراقبت و حفاظت از محیط زیست برگزار شود. چرا که اگر در روز طبیعت اقدامات ما باعث آسیب به محیط زیست و تخریب آن شود، همان داشته‌های طبیعی و سرمایه‌های محیط زیستی برجای مانده نیز از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: مردم در روز طبیعت تا حد امکان از غذاهای آماده که نیاز به پخت ندارند، استفاده کرده و از روشن کردن آتش در کنار درختان صرف‌نظر کنند ولی در صورت نیاز به آتش تا حد امکان از زغال آماده به جای شکستن سرشاخه درختان و درختچه‌ها استفاده کرده و حتماً در انتها خاکستر را با آب و خاک بپوشانند تا آتش به طور کامل خاموش شود.

اظهری اضافه کرد: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه‌های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، قطع سرشاخه‌ درختان و یا بوته‌ها و همچنین روشن کردن آتش در نزدیکی آنها به شدت اجتناب کنند.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین‌شهر  افزود: گردشگران طبیعت در صورت مواجه شدن با هرگونه آتش‌سوزی در جنگل و بوستان‌ها نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و در صورت لزوم به مراکز آتش‌نشانی یا منابع طبیعی و نیز تخریب، تصرف اراضی ملی و یا آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴  کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

مشگین‌شهر با عرصه‌های جنگلی و مرتعی انبوه و سرسبز در شمال غربی اردبیل قرار دارد، پارک جنگلی مشگین‌شهر با وسعت ۳۰۰ هکتار نخستین پارک طبیعی داخل شهری کشور است که با دارا بودن مناظر دل‌انگیز و گونه‌های مختلف گیاهی همه ساله به عنوان یکی از تفرجگاه‌های مهم استان اردبیل مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha