۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84702752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط‌بانان خراسان جنوبی در روز طبیعت آماده‌باش هستند

بیرجند - ایرنا - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تمامی محیط‌بانان استان در روز طبیعت برای ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران در حالت آماده‌باش هستند و حریم مناطق حفاظت شده و آزاد نیز توسط محیط‌بانان رصد می‌شود.

بهمن مودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درب همه پاسگاه‌های محیط‌بانی استان برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی باز است و محیط‌بانان در تلاشند تا از آسیب احتمالی به حیات وحش جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ورود به مناطق حفاظت شده در محدوده راه‌ها و جاده‌های اصلی بلامانع بوده اما ورود به هسته مرکزی و امن این مناطق ممنوع است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای وارد شدن به مناطق امن تعریف‌شده در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌ زیست اخذ مجوز ویژه از اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان ضروری است و محیط‌بانان از ورود غیرمجاز گردشگران جلوگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در فصل زاد و ولد حیات وحش قرار داریم اضافه کرد: شهروندان و گردشگران در صورت مشاهده نوزاد حیات وحش از دست زدن به آن خودداری کنند و هیچ گونه اقدامی برای گرفتن آنها انجام ندهند بلکه مراتب را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در مناطق یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود.

مودی گفت: زنده‌گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی است که بعضی افراد سهوی یا عمدی اقدام به زنده‌گیری می‌کنند و زنده‌گیری نوزادان حیوانات لطمات جبران‌ناپذیری را به طبیعت و زیست بوم وارد می‌کند.

وی رها کردن زباله‌های غیرقابل بازیافت را آسیب دیگر و جدی به طبیعت ذکر کرد و افزود: برای مدیریت پسماند و زباله‌ها، مسافران نوروزی و گردشگران با جمع‌آوری زباله در کیسه‌های مخصوص و رساندن آن به مکان‌های ویژه جمع‌آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها نقش موثری ایفا کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران محیط زیست در سیزدهم فروردین روز طبیعت پلاستیک زباله را بین گردشگران توزیع می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست گفت: حیات و بقای انسان‌ها در گرو حفظ و حراست از طبیعت است و بشر برای زنده ماندن و تداوم نسل و استمرار حیات در کره زمین باید از نابودی آن به طرق مختلف از جمله آلوده شدن به وسیله زباله جلوگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha