۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84703320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رمضان فرصتی برای دوباره شکفتن

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84703320
رمضان فرصتی برای دوباره شکفتن

سمنان- ایرنا- ماه مبارک رمضان، ماه تمرین بندگی خداوند مهربان و فرصتی برای راه دادن آرامش‌ به دلهای شکسته، دوباره شکفتن قلب‌های حاجت مند و خانه‌تکانی دل‌ها است.

به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند بندگانش را به مهمانی تزکیه نفس، آرامش، امید، بخشش و برکت، دعوت کرده و هر فرد به میزان تلاشش بهره‌ خواهد گرفت.
ماه مبارک رمضان فرصتی برای صیقل روح است که در گیر و دار زندگی ماشینی خدشه‌دار شده و غلبه بر خواسته‌های مادی و هوس‌ها و ممارست در بندگی راهکار ممانعت فرصت‌سوزی و امیدبخشی به زندگی است.
شان ماه مبارک رمضان بیش از تحمل گرسنگی و تشنگی است. رمضان ماه نزول قرآن است، قرآنی که آیه آیه آن درس زندگی می آموزد، خداوند در قرآن راه درست زندگی کردن و درست بندگی کردن را قدم به قدم به ما می آموزد. خداوند در قرآن می فرماید «بنده ام یک قدم به سویم بیا، من هزار قدم به سوی تو می آیم»، آری رمضان فرصت دوباره زنده‌ شدن و خودشناختی برای دوباره شکفتن است.
در روایت‌ها آمده است که ماه مبارک رمضان ماهی است که پیامبر اکرم(ص) ابتدای آن را رحمت، میانه آن را مغفرت و انتهای آن را برآورده شدن دعاها و رهایی از آتش جهنم دانستند.
رمضان در لغت از رمضاء به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزاندن است و چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته می شود و در روایتی آمده است: هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد و بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.
در واقع روزه داری با تقویت کارهای خداپسندانه در وجود انسان، زمینه آرامش و سلامتی روح و روان را فراهم می کند و همچنین با استراحت دادن به بدن موجب تندرستی جسم می شود.
شب‌های قدر و شان این شب‌ها به واسطه نزول قرآن بر قلب پیامبر مهربانی‌ها و شهادت مولای متقیان امام علی(ع) حامی یتمیان و امام عدالت از جمله ویژگی‌های این ماه مهمانی است که مومن هوشیار از لحظه به لحظه ماه مهمانی خدا بهره می‌گیرد و از دریای ثواب‌ها، برای خود عاقبت‌بخیری صید می‌کند.
در کلام پایانی در وصف مقام، عظمت، کرامت، شرافت و فضیلت ماه رمضان تمرین یک ماه بندگی و روزه‌داری می‌توان گفت:
«و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور و هو شهر الذی فرضت صیامه علی و هو شهر رمضان الذی انزلت فیه القران».
به گزارش ایرنا، رمضان نهمین ماه سال قمری و ماهی مبارک در دین اسلام بوده و روزه بر مسلمانان در این ماه واجب ‌است.
طبق اعتقاد مسلمانان شب قدری که در آن قرآن بزرگترین معجزه بشریت بر رسول الله(ص) نازل شده است در همین ماه رمضان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha