شهرداران خواهرخوانده‌های شیراز، نوروز را تبریک گفتند

شیراز-ایرنا-شهرداران سه شهر خواهرخوانده شیراز شامل وایمار ، درسدن (آلمان) و کازان (روسیه) در پیام‌هایی جداگانه نوروز باستانی را به شهروندان شیرازی و شهردار این کلانشهر تبریک گفتند.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری شیراز، شهردار شهر خواهرخوانده­ وایمار و شهرداران دو شهر درسدن و کازان در پیام­‌هایی جداگانه سال نو را به شهروندان و شهردار شیراز تبریک گفتند.

در پیام پیتر کلینه شهردار وایمار آلمان، ضمن ابراز امیدواری به تداوم گفتگوی دو شهر در آینده، آمده است: مایل هستم از طرف شهر وایمار و شهروندان این شهر برای شهردار و شهروندان شیراز بهترین‌ها را در سال جدید و نوروز آرزو نمایم.

در بخشی از پیام درک هیلبرت شهردار درسدن آلمان نیز که از شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز است ضمن تاکید بر آرزو برای صلح آمده است: از سوی درسدن و مردم این شهر، صمیمانه ترین درودها را به شهردارو همه‌ شهروندان شیرازی تقدیم می کنم و امیدوارم سال پیش رو برای شما و شهر شما پر رونق بوده و موفقیت، کامیابی و سلامتی را که در دوران این همه گیری بسیار مهم است به ارمغان آورد.

ایلسور متشین شهردار کازان روسیه و عضو اتحادیه­ شهرهای تاریخی نیز در پیامی ضمن اشاره به جشن باستانی نوروز آن را نمادی برای تولد دستاوردها و اهداف جدید و بخش جدایی­ ناپذیر فرهنگ بسیاری از کشورها دانست. در قسمتی از پیام شهردار کازان نوشته شده است: برای شهروندان شیرازی سال خوب و پر برکتی را آرزو می‌کنم. امید است گندمی را که زیر خاک کاشته‌اند از خاکش خوشه‌ها برسازند. نوروز همواره مملو از امیدواری و عزم راسخ برای پیروزی بر تمام سختی‌ها و موانع است. بگذارید گران‌بهاترین هدیه و دیرینه‌ترین مطلوب ما همانا شادی و نظم معنوی و روحانی باشد.

بر اساس این گزارش سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز پیشتر در راستای معرفی این عید کهن و فرهنگ دیرینه در پیامی تصویری فرا رسیدن نوروز باستانی را به شهروندان پایتخت‌ها و کلانشهرهای کشورهای حوزه جغرافیایی نوروز، برخی از شهرهای دوست و خواهرخوانده و ایرانیان سراسر جهان تبریک گفته بود. 

به گزارش ایرنا، شیراز با شهرهای دوشنبه (تاجیکستان)، وایمار (آلمان)، نیکوزیا (قبرس)، چونگ‌چینگ و نانجینگ (چین) و پچ (مجارستان) خواهرخوانده است و پس از تشریفات قانونی، پیمان خواهرخواندگی امضا کرده است.
در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری درباره انعقاد پیمان خواهرخواندگی این شهر با شهر قونیه ترکیه با هفت رای موافق و چهار رای مخالف و ۲ رای ممتنع به تصویب رسید.
پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ نیز، لایحه شهرداری شیراز، درخصوص خواهرخواندگی شیراز با نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه، در ادامه پنجاه و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.
مصوبات شوراهای اسلامی شهرها پس از تایید فرمانداری‌ها قابلیت اجرا می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha