۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84703704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ توافق هسته‌ای ایران را دستاویز انتقاد از دولت بایدن قرار داد

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی را که سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، دستاویز انتقاد از دولت جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا قرار داد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در جریان یک سخنرانی در ایالت میشیگان دولت بایدن را بخاطر بازبینی در بازگشت به توافق هسته ای ایران به شدت نقد کرد.

بر اساس گزارش تارنمای شبکه نیوزمکس، رییس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به نقش چین و روسیه در مذاکرات وین گفت: روسیه با چین به عنوان پشتیبان در مورد توافق هسته ای مذاکره می کنند، چقدر این کشور(آمریکا) احمق است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، نمایندگان چین و روسیه در مذاکرات وین نقش پر رنگی را ایفا کردند و در برخی موارد ابتکار عمل را بمنظور سوق دادن طرفین به یک توافق خوب به دست گرفتند.

ترامپ با انتقاد چندین باره از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ مدعی شد: این توافق یک فاجعه است. به نظر می رسد که چنین شده است. هیچ کس حتی نمی تواند آن را باور کند. ما همه چیز را از دست می دهیم - همه چیزهایی که بر سر آنها با ایران جنگیدیم.

رییس جمهوری سابق آمریکا با تصور اینکه بار دیگر ریاست کاخ سفید را برعهده بگیرد، ادعا کرد: یک هفته بعد از اینکه دولت را به دست بگیریم، آنها (اعضای دولت) به یک توافق با ایران دست پیدا می کنند.

ترامپ دیپلماسی جو بایدن و وزارت خارجه او را در قبال توقف برنامه هسته ای ایران مورد انتقاد قرار داد و خطاب به آنها افزود: ما تمام کارت ها را داریم. ما همچنان کارت هایی داریم مشروط به اینکه بدانند چطور با کارت ها بازی کنند.

وی با ادعای دوباره مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: تنها چیزی که آنها در آن خوب هستند دستکاری در انتخابات است. این تنها کاری است که آنها انجام می دهند: دستکاری در انتخابات، تقلب در آنها.

ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، خارج شد.

او تمام تحریم‌هایی را که به موجب برجام لغو یا تعلیق شده بود، بازگرداند و سخت‌ترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفت که در این امر راه به جایی نبرد.

به دنبال شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها توانست با کسب بیشترین آرای اکترال ریاست جدید کاخ سفید را بر عهده بگیرد و ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده گفته است قصد دارد واشنگتن را به برجام بازگرداند.

بایدن به رغم ادعاهای خود در مورد بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات تاکنون هیچ اقدام موثری در این مورد انجام نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha