۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84703713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات اوکراینی: زیرساخت‌های شهر بندری اودسا هدف موشک قرار گرفت

تهران-ایرنا- مقامات شهر اودسای اوکراین اعلام کردند در حمله صبح امروز (یکشنبه)، موشک های روسیه «زیرساخت های اساسی» و به احتمال زیاد مخزن سوخت در نزدیکی شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: اودسا در ساحل دریای سیاه یک بندر راهبردی مهم و پایگاه اصلی نیروی دریایی اوکراین است. تصرف این شهر محور تمرکز روسیه بوده است زیرا به مسکو اجازه می دهد کریدور زمینی را به «ترانس نیستریا/ Transdniestria» ایجاد کنند. ترانس نیستریا استانی در شرق مولداوی است که به زبان روسیه صحبت می کنند و میزبان سربازان روس است.

وزارت دفاع روسیه گفت حملات نیروهای نظامی این کشور پالایشگاه نفت و سه تاسیسات انبار سوهت را در شهر اودسا هدف قرار داده است.

این وزارتخانه افزود، نیروهای اوکراینی از این تاسیسات برای تامین نیاز نیروهای خود در  نزدیکی شهر «میکولائف/Mykolaiv» استفاده می کردند.

ولادیسلاو نظروف (Vladyslav Nazarov) از افسران فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در تلگرام نوشت: روسیه با حمله موشکی آغاز کرد. منطقه اودسا در میان اهداف اولویت دار بود. دشمن به تمرین پلید خود در حمله به زیرساخت های حیاتی ادامه داد. دود در برخی از مناطق شهر قابل مشاهده است. تمام سیستم ها و ساختارهای مربوطه در حال کار هستند... تلفات جانی گزارش نشده است.

یکی از ساکنان منططقه مورد حمله  به خبرگزاری رویترز گفت امروز صبح خوبی برای اودسا نبود. ما با انفجارهای قوی در نزدیکی منازلمان بیدار شدیم. دود غلیظی مشاهده می شدو و کودکان ترسیده بودند. این انفجارها بسیار هولناک بودند.

خبرنگار فرانس پرس صبح امروز گزارش چندین انفجار در شهر اودسا را منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha