۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84704150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۶ نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های اصفهان قرار دارند

اصفهان-ایرنا-مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان گفت: ۸۰۶ نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، علیرضا بابایی شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه یک شهر ضیافت با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزود: بدهی این افراد هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان است.

وی اتهام این افراد را بدهی مالی به غیر از کلاهبرداری، مهریه، دیه تصادفات و حوادث کارگری اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان ادامه داد: گذر زمان و افزایش قیمت‌ها موجب بالا رفتن بدهی‌ها شده است.

وی یادآورشد: سال گذشته ۷۵۳ زندانی غیرعمد با بدهی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از بند آزاد شدند که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد آن با گذشت شاکی همراه شد.

بابایی از رشد ۳۹ درصدی کمک های مردمی پارسال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به سال ۹۹ خبرداد و اظهارداشت: پارسال مردم ۲۸۰ میلیارد ریال برای این امر خدا پسندانه به ستاد دیه کمک کردند.

مراقب پیشنهادات وسوسه انگیز کلاهبرداران باشیم

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان در این نشست به توطئه و برنامه ریزی وسوسه انگیز کلاهبرداران اشاره کرد و اذعان داشت: آنان به سراغ افراد دارای دانش و مهارت اندک رفته و از حساب بانکی چنین افرادی برای جابه جایی پول استفاده می‌کنند.

محمدرضا قنبری هوشیاری در برابر چنین پیشنهاداتی را مهم دانست و تصریح کرد: کمی فکر و صبر مانع از گرفتاری در دام کلاهبرداران می‌شود.

وی اختصاص کارت بانکی شخصی به افراد دیگر که سبب جرم بشود را نوعی معاونت در جرم بیان کرد و گفت: تمامی تراکنش‌های مالی و بهره برداری به نام صاحب حساب به ثبت می‌رسد.

برنامه یک شهر ضیافت از سال ۹۳ به همت ستاد دیه، دادگستری کل اصفهان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و صدا و سیمای اصفهان در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور خیرین و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha