۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84704525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کردستان آغاز شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴
کد خبر: 84704525
طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و بهار قران در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان آغاز شد.

حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال این طرح در پنج بقعه متبرکه استان اجرا می شود، گفت: امامزاده پیرعمر سنندج، آیت الله شیخ فاضل گروس بیجار، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد بیجار، هاجر و سارای قروه و  امامزاده سید جلال الدین مشهور به بابا گرگرقروه میزبان این طرح هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این طرح از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت اجرا خواهد شد و ۱۵ مبلغ مذهبی بومی و اعزامی در اجرای آن در کردستان همکاری می کنند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نمازجماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق و افطاری ساده از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: همه برنامه‌ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فضاهای روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می شود.

وی افزود: همچنین ضد عفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن و محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه گفت: در ماه رمضان امسال همچنین در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص هستند.

حجت الاسلام کاروند فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی اعلام کرد و گفت: برنامه جزء خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان، حضور یک مفسر اعزامی از سوی شورای عالی قرآن کشوری در بقاع شاخص استان، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در پنج بقعه شاخص استان کردستان است.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha