۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84704529
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان شمالی پارسال حدود ۹ میلیارد تومان صدقه دادند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیک اندیش استان پارسال، هشت میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه آن در سال 1399 حدود 22 درصد افزایش دارد.

مجید الهی راد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  سال گذشته برای جمع آوری صدقات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هدف گذاری شده بود که ۱۲۱ درصد آن تحقق یافت.

وی گفت: ۱۴۹ میلیون ۲۸۰ هزار تومان از طریق کد QR (صدقات آسان) پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت صدقات از طریق کد QR در استان از اواخر شهریورماه پارسال فعال شد گفت: هم اکنون ۱۷۵ هزار نفر مشترک دارد.

الهی راد گفت: ۸۹ هزار و ۴۰۰ نفر دارای صندوق صدقات بودند که برای آنها کد QR صادر شد همچنین ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر دیگر جذب شدند که این تعداد فاقد صندوق صدقات سیار هستند.

وی افزود: در مجموع تعداد مشترکان پرداخت صدقات از طریق کد QR به تفکیک شهرستانی، بجنورد منطقه یک ۱۶ هزار و ۳۶۵ مشترک، منطقه ۲ ، ۱۱ هزار و ۵۲۴ ، مانه و سملقان ۱۷ هزار و ۳۰۶ مشترک، اسفراین ۱۱ هزار و ۲۱۳ مشترک است.

وی گفت: همچنین در شهرستان های شیروان هشت هزار و ۷۴۵ مشترک، فاروج هفت هزار و ۲۵۸ مشترک، راز و جرگلان پنج هزار و ۲۷ مشترک، بام و صفی آباد سه هزار و ۱۵۰ مشترک، گرمه و جاجرم هریک هزار و ۵۲۳ مشترک دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: میزان پرداختی صدقات از طریق این کد از هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است که به صورت روزانه و ماهانه متغییر است.

الهی راد گفت: مبالغ جمع‌آوری‌شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف ازجمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha