حامیان ایتام در خراسان شمالی پارسال حدود ۶۳ میلیارد تومان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: حامیان ایتام استان پارسال ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۶۹ درصد افزایش دارد.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای کمک به ایتام استان هدف گذاری شده بود که ۱۰۹ درصد آن محقق شد.

وی افزود: حامیان خیراندیش سال ۱۳۹۹ نیز ۳۷ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند زیر حمایت این نهاد کمک کردند.

وی گفت: هم اکنون  ۶ هزار و ۶۱۱ نفر ایتام استان زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد سه هزار و ۲۸۲ یتیم و سه هزار و ۳۲۹ نفر فرزند محسنین هستند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۲۷ هزار و ۵۹۲ نفر حامی این ایتام هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۹۶ نفر در طرح هایی از جمله ایران مهربان و هرکارمند یک حامی امسال جذب شدند.

الهی راد گفت: بیشترین نیاز ایتام معیشت، تحصیل و مسکن است که در این زمینه باید خیران نگاه ویژه‌ای به این گروه از افراد داشته باشند.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha