۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84704579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان استثنایی نیازمند آموزش حضوری هستند

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84704579
دانش آموزان استثنایی نیازمند آموزش حضوری هستند

ایلام - ایرنا - سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: آموزش حضوری در مدارس استثنایی به دلیل جمعیت کم این دانش آموزان و شرایط خاص جسمی آنها نسبت به مدارس عادی هم فراهم‌تر و هم ضروری‌تر است.

نسرین مهدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش حضوری اهمیت دوچندانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه (دانش آموزان استثنایی) دارد، چرا که این دانش آموزان با توجه به ویژگی های خاص به ارتباط عاطفی بیشتری احتیاج داشته و آموزش چهره به چهره این دانش آموزان امر یادگیری را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: همزمان با مدارس سراسر کشور مدارس استثنایی نیز شرایط و مقدمه های لازم برای آموزش حضوری دانش آموزان را فراهم و اهتمام جدی این اداره با توجه به شرایط جسمی دانش آموزان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامتی آنهاست.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام با ذکر اینکه دانش آموزان استثنایی این استان نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از روز گذشته در مدارس حضور پیدا کرده اند، تاکید کرد: این افراد به تعداد ۵۸۲ نفر در ۱۸ مدرسه در حال تحصیل به صورت حضوری هستند.

مهدی زاده همچنین تعداد دانش آموزان و مراکز مشکلات ویژه یادگیری (ویژه دانش آموزان عادی که مشکلات یادگیری دارند) در استان ایلام را به ترتیب ۴۵۵ نفر و تعداد ۶ مرکز دولتی و ۲ مرکز غیردولتی عنوان کرد.

وی در خصوص آموزش های حضوری به دانش آموزان استثنایی گفت: تمامی مقدمات بازگشایی حضوری مدارس انجام شده و امیدواریم با همکاری خانواده‌ها، نظارت مدیران مدارس و تلاش و همت معلمان بخشی از افت تحصیلی نگران کننده این قشر از دانش آموزان جبران شود.

سرپرست  اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام اظهار کرد: والدین اطمینان داشته باشند این اداره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها برای مراقبت از سلامتی دانش آموزان استثنایی در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌های درس نهایت تلاش خود را داشته تا با ادامه روند آموزش حضوری بخشی از افت تحصیلی نگران کننده این قشر از دانش آموزان جبران شود.

مهدی زاده در خصوص ضرورت آموزش حضوری دانش آموزان استثنایی اضافه کرد: حضور دانش آموزان استثنایی برای دریافت خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ضروری است و این حضور موجب برقراری رابطه عاطفی بین معلم و دانش‌آموز و تسهیل در روند یادگیری می‌شود.

وی گفت: از طرفی به اولیا مدارس نیز تاکید شده با اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم برای حضور همه دانش آموزان در مدارس اقدام کنند تا در زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی شرایط را طوری فراهم کنند که امکان بهره‌مندی همه دانش آموزان از آموزش‌های با کیفیت ایجاد شود.

وی افزود: از طرف دیگر مدیران مدارس با  برگزاری نشست های شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان و استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای اقناع‌سازی والدین جهت حضور دانش‌آموزان در مدرسه اقدام کنند.

سرپرست  اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام به معایب آموزش های مجازی اشاره کرد و گفت: این روند عارضه های مختلف سلامت جسم دانش آموزان و فرهنگیان را تحت تاثیر قرار داده که اضافه وزن، مشکلات بینایی، افزایش مشکلات روحی و روانی دانش آموزان بویژه پرخاشگری و ناسازگاری های عاطفی و احساسی و افت تحصیلی از جمله آنهاست.

به گفته مهدی زاده، در حال حاضر آموزش دانش آموزان مخاطب این اداره تنها به صورت حضوری ارائه و تنها در موارد خاصی که دانش آموزان به کرونا مبتلا شده باشند، از شیوه مجازی استفاده می شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان، از اولیا دانش آموزان خواست واکسیناسیون فرزندانشان را جدی گرفته و در موارد خاص که فرزندانشان بیماری زمینه ای دارند و یا از داروهای خاص استفاده می کنند با پزشک متخصص مشورت داشته با نظر پزشک برای واکسیناسیون اقدام کنند.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha