۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84705042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های نظارتی با متخلفان فروش کالاهای مورد نیاز مردم در اردستان برخورد کنند

کاشان- ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان برخورد قاطع با متخلفان فروش کالاهای موردنیاز مردم در این شهرستان را از سوی نهادهای نظارتی خواستار شد و آن را یک ضرورت اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمدتقی کیانی روز دوشنبه در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار اردستان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص زمانی و وضعیت اقتصادی مردم، نهادهای نظارتی باید نحوه عرضه کالاهای تنظیم بازار و قیمت فروش را کنترل کنند و با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشند.

وی درباره کاهش یک نوبت پخت نان در ماه مبارک رمضان توسط نانوایی‌ها گفت: احتمال دارد برخی نانوایی‌ها آرد اضافه داشته باشند که مسوولان توزیع آرد باید به این مورد توجه کنند تا آرد اضافی به صورت غیرمجاز به فروش نرسد.

به‌ گفته باقری، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان، مقدار سهمیه ماهیانه آرد نانوایی‌های یارانه‌ای، هفت هزار و ۵۰۰ کیسه و نیمه یارانه‌ای سه هزار کیسه است و در مجموع شهرستان ۴۶ نانوایی یارانه‌ای و ۴۰ نانوایی نیمه یارانه‌ای دارد.

معاون فرمانداری اردستان با بیان اینکه مرغ منجمد به مقدار مناسب ذخیره‌سازی شده است، تصریح کرد: در صورت نیاز مرغ به بازار مصرف تزریق خواهد شد و کمبود مرغ در بازار نخواهیم داشت، همچنین قیمت فروش کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان تحت نظارت واحدهای نظارتی قرار دارد.

کیانی از مسوولان اداره تعاون روستایی اردستان خواست که برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان را داشته باشند.

کالاهای مورد نیاز مردم در تعطیلات نوروز تامین شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان گفت: با توجه‌ به اینکه در تعطیلات نوروز جمعیت شهرستان بیش از ۳ برابر شده بود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کالاهای مورد نیاز مردم در این مدت به خوبی تامین شده و کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

اسحاق شفیعی افزود: برای تامین گوشت قرمز و مرغ تلاش شد با وارد کردن گوشت و مرغ منجمد بازار به تعادل برسد و در این ارتباط هر شب یک کامیون مرغ زنده از مرغداری شخصی به کشتارگاه مرغ در اصفهان ارسال، پس از کشتار به شهرستان وارد و در بین فروشندگان توزیع شد تا به دست مصرف کننده برسد، همچنین مرغ منجمد نیز توزیع شد.

وی اضافه کرد: اقلام تنظیم بازار به مقدار کافی در اردستان توزیع و در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته و کاسبانی که مجوز توزیع و فروش دارند می توانند اجناس تنظیم بازار را دریافت و توزیع کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان اظهار داشت: دبیرخانه کارگروه آرد و نان در این مدیریت تشکیل شده امور نانوایی ها از اداره صنعت، معدن و تجارت به این واحد منتقل خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شهرستان وجود ندارد خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گرم قرمز مناسب است و نرخ گوشت گوساله منجمد هر کیلو ۱۱۵ هزار تومان می باشد و تخم مرغ تنظیم بازار و شکر با نرخ مصوب در حال توزیع است.

توزیع اجناس تنظیم بازار توسط تعاون روستایی اردستان انجام می‌شود

سرپرست اداره تعاون روستایی اردستان گفت: شرکت‌تعاونی روستایی اردستان در ایام نوروز کار توزیع اقلام تنظیم بازار را برعهده داشته است.

علی اکبر صالح افزود: در این راستا ۱۷.۵ تن پرتغال تامسون، ۱۳.۵تن سیب درختی، ۴۰ تن مرغ منجمدو ۲.۵ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است.
وی اضافه کرد: ۲۳ تن برنج هندی،۲۰ تن شکر، ۳ تن گوشت قرمز گرم گوسفندی و ۵ تن تخم مرغ نیز بین مردم توزیع شده این اتحادیه آمادگی همکاری با جهاد کشاورزی برای توزیع کالاهای اساسی را دارد.

۴۶۷ مورد بازرسی از اصناف در ایام نوروز انجام شده است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان از ۴۶۷ مورد بازرسی از اصناف شهرستان خبر داد.

محمدرضا باقری با بیان اینکه بازرسی ها در ۲ شیفت صبح و عصر انجام گرفته گفت: بازرسی ها به صورت گشت مشترک با دیگر واحدهای نظارتی انجام شده ۲۸ پرونده تخلف صنفی تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی اردستان ارسال شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۶مورد نرخ گذاری در کمیسیون‌مربوطه مصوب و جهت اجرا ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: طبق اعلام شبکه بهداشت ودرمان اردستان در ایام نوروز ۴۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و دیگر مکان های عمومی صورت گرفته، ۶۱ اخطاریه صادر شده، ۱۳ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده، ۵۲ مورد نمونه برداری از موادغذایی انجام شده، ۳۷ کیلوگرم مواد غذایی از چرخه مصرف خارج و به ۲۱ شکایت مردمی رسیدگی، ۴۵۷ مورد کلر سنجی انجام و ۳۴۸ پرتابل صورت گرفته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به اینکه یکی از قصاب‌ها برچسب ویژه لاشه‌های گوشت را مخدوش یا از لاشه جدا می‌کند، افزود: هر چند با این فرد برخورد قانونی شده اما چنین اقدام‌هایی در شهرستان ادامه دارد؛ برای مثال گوشت گوساله را به جای گوشت شتر و گوشت گوسفند ماده را به جای گوشت گوسفند نر به مردم می‌فروشند که یک نوع تقلب محسوب می‌شود و دامپزشکی باید با ورود به این موضوع، متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

باقری اضافه کرد: با تاسف این فرد برای فروش گوشت خود به تبلیغ در رسانه‌های شهرستان اقدام می‌کند که از صاحبان رسانه درخواست می‌شود پیش از تبلیغ، موضوع را با دامپزشکی و اداره صنعت در میان بگذارند تا از صحت و سقم موضوع با خبر شوند.

۶۱ گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی اردستان ارسال شده است

همچنین رییس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: در مجموع ۶۱ گزارش تخلف از واحدهای نظارتی شهرستان به این اداره ارسال و تعداد زیادی از آنها رسیدگی و حکم صادر شده است که تا چند روز آینده به سایر شکایت‌ها رسیدگی و رای قانونی صادر خواهد شد.

رحمت‌الله ابوذری افزود: در ایام نوروز ۲ گروه بازرسی مشترک تشکیل و کار نظارت بر توزیع و فروش کالاهای تنظیم بازار صورت گرفته است.

وی از مدیریت جهاد کشاورزی خواست که فهرست کشیک ماه رمضان خود را به فرمانداری ارسال کند.

وی با بیان اینکه امسال توزیع اقلام تنظیم بازار به خوبی انجام شده و رضایتمندی همشهریان را به همراه داشته که از جهاد کشاورزی به خاطر تلاش و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه قدردانی می‌شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha