کیفیت هوای شهرستان‌های غربی کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت

قصرشیرین - ایرنا - کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان های غربی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در ۲۴ ساعت گذشته بیانگر وضعیت ناسالم است.

«یحیی ذائبی» روز سه‌شنبه‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای این شهرستان‌های مرزی به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار برای گروه های حساس و در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد.

وی اظهار داشت: شاخص کیفی هوا از ساعت ۶ پانزدهم فروردین ماه لغایت ساعت ۶ شانزدهم فروردین ماه، برای ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرستان قصرشیرین شاخص کیفی عدد ۱۰۳ و شاخص لحظه ای عدد ۱۵۳ و بیانگر وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: شاخص استاندارد هوای سالم بین عدد ۵۰ تا ۱۰۰ است.

وی  ادامه داد: همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان سرپل ذهاب در این بازه زمانی عدد ۱۱۱ و شاخص لحظه ای عدد ۱۱۳ و بیانگر وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، شهرستان گیلانغرب نیز در وضعیت مشابه قرار دارد.

ذائبی اضافه کرد: بر این اساس توصیه می شود افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان در این شهرها از منزل خارج نشوند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha