۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84705837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروی دریایی آمریکا: به دفاع از کره جنوبی متعهدیم

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 84705837
نیروی دریایی آمریکا: به دفاع از کره جنوبی متعهدیم

تهران – ایرنا – فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام با اشاره به تعهد ایالات متحده به دفاع از کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن فضای بیشتری برای مانور در آب های اطراف شبه جزیره کره در اختیار دارد تا به بازداری کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز کمک کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «ساموئل پاپارو» تاکید کرد که آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی، به شدت نگران کننده است.

وی با اشاره به کره جنوبی افزود: ما در حال پروراندن گزینه هایی برای نشان دادن تعهد دو جانبه مان به امنیت، ثبات و بهروزی جمهوری کره هستیم.

این سخنان درحالی مطرح شده است که کره شمالی اولین موشک بالستیک قاره پیمای خود از نوامبر ۲۰۱۷ را پرتاب کرد و به تاخیر در آزمایش موشک های دوربرد خود پایان داد.

پیونگ یانگ ۱۲ دور آزمایش موشکی در سال جاری انجام داده که هفت دور آن تنها در ماه ژانویه (دی – بهمن ۱۴۰۰) بوده، وضعیتی که معرف بیشترین تعداد آزمایش های موشکی این کشور در یک ماه است.

پاپارو درمورد برنامه آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه با وجود تحرکات کره شمالی گفت: درحالی که عملیات مان در شبه جزیره کره را با توجه به اهداف حاکمیتی جمهوری کره می سنجیم، فضای بیشتری برای مانوردهی در دریای غرب یا در دریای شرق همانطور که در کره شمالی نامیده می شود، داریم.

وی یادآور شد که آمریکا قبلا گامی برای نشان دادن تعهد خود به دفاع از کره جنوبی برداشته است.

آمریکا ماه گذشته ناو یو اس اس آبراهام لینکلن را راهی دریای زرد کرد تا یک نمایش هوایی از روی ناو را اجرا کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرد که به گفته آمریکا در قالب طرح آزمایش یک سیستم جدید موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش دو موشک بالستیک کره شمالی در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) و ۴ مارس (۱۳ اسفند) افزایش یافته است.  

به دنبال این آزمایش، آمریکا تحریم‌هایی را علیه پنج نهاد کره شمالی که متهم به حمایت از توسعه برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک این کشور هستند، اعمال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha