مشارکت بوشهریها در مدیریت مصرف برای گذر از تنش آبی ضروری است

بوشهر- ایرنا- معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشارکت مردم در مدیریت مصرف و پرهیز از رفتارهای اسراف گرایانه در مصرف آب بهترین و تنها راهکار گذر از تنش و بحران کم آبی است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از محمد پوریوسفی افزود: متوسط بارش باران در استان بوشهر ۲۵۰  میلی‌متر است که در سال آبی جاری این استان با بارشی کمتر از میانگین روبرو است.

وی اظهار کرد: در کنار کاهش ۱۷ درصدی بارش‌ها، روند افزایشی دما سبب افزایش تبخیر و کاهش سهم بارش‌های مؤثر شده و این شرایط در کنار تغییرات عوامل اجتماعی و اقتصادی در طول سالهای گذشته و نبود راهکارهای متناسب و سازگار با شرایط کم‌آبی، باعث تغذیه نشدن مناسب و افت تراز آب زیرزمینی شده و همین امر منجر به محدودیت منابع آب در دسترس می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: همچنین در شرایط کنونی همه دشت‌های استان بوشهر دارای افت سطح آب های زیرزمینی هستند.

پوریوسفی اضافه کرد: در این شرایط نه تنها تنش آبی بخش‌هایی از جامعه را بطور گسترده درگیر می‌کند بلکه منابع آبی نیز به مرور رو به کاهش رفته و تجدیدپذیری صورت نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در استان کهگیلویه و بویر احمد و فارس قرار دارد گفت: به منظور جلوگیری از تشدید بحران و صیانت از منابع آب تجدیدپذیر، مشارکت مردم در این عرصه بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha