خانواده‌های قربانیان لیبیایی علیه فرمانده سابق پایگاه هوایی آمریکا شکایت کردند

تهران - ایرنا - خانواده‌های قربانیان حمله هوایی نوامبر سال ۲۰۱۸ به جنوب لیبی که به کشته شدن ۱۱ غیر نظامی انجامید، علیه فرمانده پایگاه هوایی آمریکا در سیسیل شکایت جنایی تنظیم کردند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از اسکای نیوز عربی، خانواده‌های قربانیان علیه فرمانده سابق ایتالیایی پایگاه هوایی آمریکا شکایت کردند و خواستار پاسخگویی به نقشی که در این عملیات داشت شدند.

به نوشته تارنمای آمریکایی «اینترسپت»، این حمله به کشته شدن ۱۱ غیرنظامی از قبایل «طوارق» در لیبی که عازم شهر «اوباری» در جنوب کشور بودند منجر شد.

شکایت کنندگان از دادستانی سیسیل خواستار تحقیق در خصوص سرهنگ «جیانلوکا تشییراتی» و دیگر مقامات ایتالیایی که در این حمله دخیل بودند شدند.

«کیلی کاهالان» سخنگوی فرماندهی مستقل نظامی امریکا در آفریقا (افریکوم AFRICOM) این را که ارتش آمریکا از گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این حملات اطلاع داشته تایید کرده و گفته این فرماندهی روند ارزیابی تلفات غیرنظامی را پیگیری می کرد.

فرماندهی مستقل نظامی آمریکا در آفریقا پیشتر گفته بود که با هماهنگی دولت پیشین الوفاق، حمله هوایی دقیقی را در نزدیکی شهر «العوینات» در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ انجام داده که آن زمان بدون این که به تلفات غیر نظامیان اشاره‌ای کند گفته بود که در این حمله ۱۱ تروریست القاعده کشته شده و سه خودرو نیز منهدم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha