یک شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

شیراز- ایرنا- مدیرکل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: از مجموع ۳۶ شهرستان استان، شهرستان سرچهان تنها شهرستان فارس است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

محمد جباریان، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد و سه شهرستان مرودشت، سپیدان و لامرد نیز در وضعیت آبی قرار دارند.


کاهش شهرهای قرمز و نارنجی به معنای عادی شدن شرایط نیست
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه کاهش شهرهای قرمز و نارنجی و آبی شدن چند شهرستان نشانه عادی شدن شرایط نیست گفت: مردم نباید عادی انگاری کنند و دستورالعمل های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.
جباریان افزود: کنار گذاشتن ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل ها زنگ خطر شروع مجدد شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلا است.

تزریق حدود ۹ میلیون واکسن در فارس
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه تاکنون در استان فارس هشت میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۵۹ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۵ درصد مربوط به دُز سوم است.
جباریان افزود: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.
وی، ضمن قدردانی از کوشش های جهادگونه و بی وقفه کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اظهار داشت: آمارها بیانگر کاهش شاخص های ابتلا، بستری و فوت است که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جانب مردم شاهد تداوم این روند و کنترل کامل کرونا در استان و کشور باشیم.

یک شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد
نظارت بر مدارس با جدیت انجام می شود

وی، با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه جاری گفت: بر همین اساس بحث نظارت بر مدارس به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم از طریق بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و هم بازرسان اداره کل آموزش و پرورش با جدیت در حال انجام است و روزانه اکیپ های مختلف از مدارس استان بازدید می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha