به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، نوروز ۱۴۰۱ با همه زیباییها و جذابیتهایی که برای سفر و گردشگری داشت، اما گاهی مسافران و گردشگران نسبت به کیفیت و نحوه خدماتدهی برخی واحدهای ارائهدهنده خدمات شکایت داشتند که میتوانستند شکایات و انتقاد خود را با شماره تماس ۰۹۶۲۹ و www.۰۹۶۲۹.ir ثبت، اعلام و پیگیری کنند.
حتی گاهی در برخی استانها مسافران با عدم وجود پول نقد مواجه میشدند یا مثلا در استانهای خراسان رضوی و فارس با اعلام مسافران به این سامانه و رصد آماری، کمبود محل اقامت و اسکان تشخیص داده شد، که ستاد هماهنگی خدمات سفر در هر کدام از این استانها وارد عمل شد و از بروز بحران اقامت و اسکان جلوگیری کردند.
مسئولان ستاد هماهنگی و سامانه ۰۹۶۲۹ در تعطیلات به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شکایات مردمی بودند و تلاش کردند ظرف ۲۴ ساعت شکایات را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند که طبق آمار اعلام شده از مجموع ۹۶هزار تماسی که با سامانه گرفته شد، عموما درباره اطلاعات راهها، وضعیت آبوهوا، جاذبههای گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده شد. ارائه خدمات نوروزی به گردشگران خارجی به زبان های انگلیسی و عربی از دیگر اقدامات این سامانه بود.
ثبت بیش از ۶۰۰ شکایت از اماکن اقامتی در سامانه ملی سفر
در سامانه ملی سفر بیش ۱۷۰۰ مورد شکایت بوده که به بیش از ۷۰ درصد شکایتها پاسخ داده شده است. از میزان شکایات ثبت شده، حدود ۶۰۰ شکایت مربوط به اماکن اقامتی، حدود ۳۴۰ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۸۰ مورد اماکن گردشگری، ۱۰۰ مورد اماکن پذیرایی و ۵۰۰ مورد به سایر اماکن اختصاص داشت. همچنین هزار و ۵۱۵ مورد تذکر، ۲۹۷ مورد اخطار، ۱۵۰ مورد تعلیق و تعطیلی واحدها و بیش از ۷۰۰ مورد پیشنهاد تشویق داشتیم.
سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و به منظور کمک به تسهیل در سفرهای نوروزی در ۳ شیفت کاری به صورت شبانهروزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در بازه زمانی ۱۸ روز (۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین)، بیشترین تماسهای گرفته شده با سامانه ۰۹۶۲۹ به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به ۲۵ هزار مورد، اطلاعات راهها و وضعیت ترافیکی جادههای مواصلاتی کشور با بیش از ۲۲ هزار تماس و پس از آن وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با ۱۶ هزار و ۴۳۲ مورد تماس اختصاص داشت.
همچنین در این ایام در کنار انتقاد یا شکایت از مراکز اقامتی در کشور ، برخی نیز به ثبت تقدیر و تشکر از خاطره سازان سفر و تقدیر از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب اختصاص داشت.
نظر شما