به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، تعطیلی مدارس و مراکز غیردولتی در کشور اولین اقدام پس از شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت دانش آموزان بود، هرچند که پس از تعطیلی مدارس، آموزش به صورت مجازی تداوم یافت اما این نوع آموزش براساس گفتههای کارشناسان از تجربه بهدستآمده در طول ۲ سال گذشته پاسخگوی نیازهای آموزشی، پرورشی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان نبود.
پس از واکسیناسیون گسترده در کشور و کاهش شیوع ویروس کرونا، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه سال جاری در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، به برگزاری کلاسهای حضوری برای همه دانشآموزان و دانشجویان اقدام کنند.
برهمین اساس بود که وزارت آموزش و پرورش، نهم فروردین ماه دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل مناطق و استانها ابلاغ کرد و کلاسهای درس از روز ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری برگزار شدند.
اما دراین میان با توجه به اعلام این تصمیم در ایام تعطیلات نوروزی، سوالات بسیاری در خصوص بازگشایی مراکز و آموزشگاه های غیردولتی هم برای دانش آموزان ایجاد شده بود.
احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره لزوم آموزش حضوری مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی اظهار کرد: مراکز آموزشی از جمله کلاس های تقویتی و کنکور، آموزشگاه های زبان موظف شدند که از ۱۴ فروردین ماه آموزش حضوری را دنبال کنند.
وی ادامه داد: در جلسات متعدد تاکید شده است که آموزشگاهها در استانهای کشور به حضور حداکثری دانش آموزان توجه کنند و برنامهریزیهای لازم نیز برای برگزاری کلاسهای حضوری صورت گرفته بود.
*الگوی شهریه به کارکردهای مراکز و موسسات گره خورده است
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی همچنین درباره افزایش شهریه مراکز آموزشی غیردولتی توضیح داد: شهریه مراکز غیردولتی ابتدای هرسال مشخص میشود، بنابراین درحال انجام هماهنگیهای لازم برای افزایش شهریه سالانه هستیم.
محمودزاده ادامه داد: قرار است امسال افزایش شهریه به صورت یک درصد کلی برای همه آموزشگاهها عنوان نشود بلکه با روسای آموزشگاهها به این توافق رسیدیم که افزایش شهریه براساس یک الگو و به صورت متفاوت براساس کیفیت تدریس و تجهیزات هر آموزشگاه اعلام شود.
وی با بیان اینکه بخشنامه این الگوی شهریه به استانهای کشور ابلاغ شده است، عنوان کرد: الگوی شهریه برای هر مرکز متناسب با فعالیتهای آموزشی و پرورشی، تعداد دانشآموزان، امکانات و تجهیزات و فضای حاکم نیروی انسانی شهریه در نظر گرفته میشود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی یادآور شد: براساس شاخصهای اعلام شده برای آموزشگاه یک نسخه مشخص میدهیم و مانند سالهای گذشته براساس یک درصد مشخص افزایش قیمت وجود ندارد.
محمودزاده افزود: با افزودن یک درصد شهریه به صورت یکسان برای همه مراکز وموسسات آموزشی کیفیت کار به درستی سنجیده نمیشود اما با درنظر گرفتن الگوی شهریه کیفیت بخشی تقویت می شود.
وی با تاکید بر اینکه الگوی شهریه به کارکردهای مراکز آموزشی گره خورده است، گفت: مراکز باید وضعیت خود را براساس الگوهای میزان شهریه اعلام کنند، سپس این اعلام در شورای نظارات بر منطقه استان مصوب شود تا در نهایت پس از تصویب در اعلانات مدارس و مراکز به اطلاع اولیا و دانش آموزان برسد.
به گزارش ایرنا، شهریه آموزشگاه های غیردولتی در سال های گذشته براساس یک سری شاخص ها به طور کلی و درصدی برای همه مراکز در نظر گرفته می شد، در واقع مراکز غیردولتی هر سال نسبت به سال گذشته درصد مشخصی افزایش شهریه داشتند.
نظر شما