حدود ۴ هزار کودک خراسان شمالی پارسال از کارگاه مجازی بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: پارسال ۵۸ کارگاه مجازی تشکیل شد که سه هزار و ۶۷۲ کودک و نوجوان از آن بهره‌مند شدند.

نرگس برهمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش قصه‌گویی و اجرا، نوشتن خلاق، خوش‌ نویسی تحریری و نقاشی خلاق، نقاشی مقدماتی و نجوم، رباتیک، ستاره‌ شناسی مقدماتی و صنایع دستی، معرفی شخصیت، گویندگی و اجرا و تکه چسبانی از جمله کارگاه های مجازی کانون در این استان است.

وی افزود: سال ۱۳۹۹ نیز ۳۰ کارگاه مجازی تشکیل شد که در مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ کودک و نوجوان مشارکت کردند.

وی گفت: این کارگاه‌ها زیر نظر انجمن‌های تخصصی و دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از طریق آن امکان ارتباط مستقیم مدرس و هنرجویان بود.

پارسال ۲ هزار اثر به پویش قصه گویی ارسال شد

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین پارسال ۲ هزارقصه به دبیرخانه پویش قصه‌گویی این مرکز فرهنگی ارسال شد که کم سن‌ترین فرد شرکت کننده پنج و مسن ترین آن ۷۰ سال سن داشت.

برهمند با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مشارکت کنندگان پویش قصه گویی نوجوانان استان بودند گفت: سال ۱۳۹۹ نیز  هزار و ۳۰۰ قصه به این پویش ارسال شد.

وی افزود: دستگاه هایی از جمله ستاد اقامه نماز، دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل میراث فرهنگیٰ، صنایع دستی و گردشگری و سپاه جواد الائمه (ع) در این پویش همکاری کردند. 

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: علاوه بر پویش قصه گویی کودکان و نوجوانان استان در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی نیز شرکت کردند.

برهمند با اشاره به اینکه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان شمالی با استقبال خوب علاقه مندان روبه رو شد گفت: در مجموع ۵۱۸ اثر در بخش های مختلف شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره قصه گویی در بخش های ملی پادکست، ۹۰ ثانیه ای و علمی برگزار شد. 

وی گفت: همچنین در بخش ۹۰ ثانیه ای سه نماینده و در بخش پادکست قصه گویی یک نفر برگزیده شد. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی با پیشینه ای تاریخی و مذهبی، با ترکیب قومیت های مختلف کرمانج، فارس، ترک، ترکمن و تات کانون وحدت قومیت ها و دارای گنجینه هایی است که قصه های بومی آن از جمله سرمایه های فرهنگی ارزشمند این دیار به شمار می رود.

این استان به دلیل تنوع فرهنگ ها و قومیت ها در حکم ایرانی کوچک است که گنجینه‌ای از قصه ها را در دل خود جای داده است.

خراسان شمالی ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha