۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85011966
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۶ میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مدیریت بحران سفر رییس جمهور به استان برای اجرای چهار پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری استان تخصیص یافت.

مرتضی رجایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به استان برای مدیریت بحران مصوب شد و تاکنون ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن برای مطالعه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین در سفر دولت به استان برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون چهار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به موافقت دولت برای تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ و احیای مراتع و جنگل های استان نیز گفت: این منابع از محل مدیریت بحران تامین می شود و تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این سفر برای کنترل کانون های فرسایش بادی و بیابان زدایی استان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این محل تخصیص یافته است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۰۶ هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

جنگل های استان خراسان شمالی در گستره چهار میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود و برداشت چوب صنعتی از سطح این جنگل ها صورت نمی پذیرد.

۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان جزو ناحیه رویشی هیرکانی و الباقی جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی محسوب می شود که گونه های ارس، افرا کرکو، زالزالک، ولیکن و بلوط را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha