۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84707908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق گردشگری طبیعی مهاباد پاک‌سازی شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84707908
مناطق گردشگری طبیعی مهاباد پاک‌سازی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مناطق زیست محیطی و گردشگری طبیعی این شهرستان شامل تالاب کانی برازان و غار آبی تاریخی سهولان با همکاری جوامع محلی از وجود زباله‌های ایام تعطیلات نوروزی پاکسازی شد.

فاروق سخنور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بازگشایی غار آبی تاریخی سهولان و استقبال مسافران و گردشگران نوروزی، پاکسازی محوطه و داخل غار از وجود پسماند و زباله توسط شورای روستای سهولان، کارکنان مجموعه غار و دهیاری انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد به عنوان نخستین سایت پرنده نگری کشور که امسال نیز به مانند سال های گذشته پذیرایی تعداد قابل توجهی از گردشگران بود نیز با همکاری جوامع محلی پاکسازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: امسال ۳۴ هزار و ۵۰۰ گردشگر همزمان با تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان از جمله تالاب کانی برازان و غار آبی تاریخی سهولان بازدید کردند.

سخنور بیان کرد: محیط زیست تمیز و سالم و عاری از هرگونه زباله نیازمند مشارکت همگانی بوده و در این راستا با توزیع بیش از ۱۰ هزار کیسه زباله در روز طبیعت و اجرای برنامه ای فرهنگ پاک سازی سعی بر آگاه سازی و حساس کردن مردم به حفط محیط زیست شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶ کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.  

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha