۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84708206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دامپزشکی اصفهان ۶۷ پرونده تخلف را در نوروز امسال به مراجع قضایی ارجاع داد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: ۶۷ پرونده تخلف از کشتارگاه‌های دام و طیور و واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در اجرای طرح نوروزی امسال در استان، تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

شهرام موحدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت های بهداشتی در نوروز و ماه رمضان در کشتارگاه های دام و طیور، واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی از ۱۴ اسفند سال گذشته  در استان اصفهان آغاز شده است.  

وی با بیان اینکه تا ۱۵ فروردین امسال چهار هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی و نظارت و ۴۴ مورد نمونه برداری از این واحدها، انجام شده است، اظهار داشت: در این بازدیدها ۵۷۳ مورد غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شد.
وی به نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه ها اشاره کرد و گفت: بر ذبح هفت میلیون و ۵۷۶ هزار و ۹۰۷ قطعه طیور در مدت مذکور نظارت شده است.
به گفته موحدی، در این مدت بر نحوه ذبح بیش از ۲۲۳ هزار راس گوسفند و بُز و هفت هزار و ۹۱۳ راس گاو و گوساله نیز نظارت شده است.
مدیر کل دامپزشکی اصفهان گفت: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز و عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.
وی، رعایت نکردن موازین بهداشتی در نگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیربهداشتی برشمرد.
موحدی تاکید کرد: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند که این نیز تخلف بهداشتی بشمار می آید.

به گزارش ایرنا، طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بویژه در ایام نوروز و ماه رمضان با ۶۷ تیم از ۱۴ اسفند پارسال به اجرا درآمد و تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ (پایان ماه رمضان) ادامه دارد.

اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، جایگاه چهارم تولید گوشت قرمز، مقام دوم تولید تخم مرغ، رده نخست تولید شیر خام و رُتبه سوم تولید عسل در کشور را داراست.
این استان با بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام، یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور است.
استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و عرضه فرآورده خام دامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha