۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85062238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۰ پرونده تخلف دامپزشکی در اردبیل تشکیل شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85062238
۴۲۰ پرونده تخلف دامپزشکی در اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی اردبیل از تشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی این استان و ارسال آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی در سال جاری خبر داد.

«بهلول تکلوی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی تعدادی از این پرونده‌ها منجر به پلمب ۳۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شده است.

وی افزود: در سال جاری ۱۷ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و ۱۷۲ هزار راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و پس از طی فرایند نظارت بهداشتی دامپزشکی وارد چرخه مصرف شده است.

وی همچنین به انجام ۴۹ هزار و ۳۱۷ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و ضبط و امحای بیش از ۲۱۲ تن فرآورده خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت اشاره کرد و گفت: از شهروندان انتظار داریم به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی همیار خادمین خود در اجرای طرح بزرگ نظارتی دامپزشکی در استان بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا موارد مشکوک در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۱۲ و ۳۳۳۹۴۸۰۰ گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان به شهروندان توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را به‌صورت بسته‌بندی کد دار تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید، انقضاء و پروانه بهداشتی دامپزشکی و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و همچنین لیبلی که به همین منظور در قسمت ساق و سردست لاشه الصاق می‌شود، دقت لازم و کافی داشته باشند.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha