بیش از ۶۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بوکان بازدید کردند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۶۲ هزار و ۲۴۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

شورش محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت همچنین ۲ هزار ۳۷۰ نفر در مراکز اقامتی مجاز سطح شهرستان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای مجاز اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار موزه مفاخر این شهرستان در این ایام با مشارکت شهرداری بازگشایی و پذیرای مهمانان نوروزی بود، اظهار کرد: این موزه در این مدت پذیرای چهار هزار و ۲۰۰ نفر بود که نسبت به سایر جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی بوکان در رتبه نخست و اولویت گردشگران بود.

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان با اشاره به اینکه خوشبختانه در این ایام هیچ گونه مورد تخلفی از مراکز اقامتی و غذاخوری های بین راهی گزارش نشد ادامه داد: با توجه به اینکه بوکان شاهراه و در کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده است و یکی از شهرستان های گردشگرپذیر است برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر در طول سال برگزار و اقدامات این ستاد تنها معطوف به ایام نوروز نیست.

محمدپور افزود: در این ایام ۱۳ مورد بازدید نظارتی نیز از جانب دبیرخانه ستاد سفرهای نوروزی و ۲ مورد نیز توسط نمایندگان اعضای ستاد خدمات سفر از مراکز اقامتی ،غذاخوری ها ،جایگاه های سوخت ، سرویس های خدمات بهداشتی و رفاهی صورت گرفت.

وی از عدم وجود زیرساخت های گردشگری در این شهرستان  علی رغم داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که در حوزه های باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی وجود دارد انتقاد و اظهار کرد: با این وجود در ایام نوروز استقبال گردشگران از جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی، فرهنگی  و دست ساز شهرستان بوکان بسیار مطلوب بود.

وی افزود: امسال که با نام "قرن جدید، قرن امید" از طرف سازمان جهانی گردشگری و همچنین سال ۱۴۰۱ از جانب مقام معظم رهبری به نام "سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" نام گذاری شده است همگی باید دست به دست هم داده و در راستای تحقق این شعارها گام برداریم.

شهرستان بوکان با داشتن ۹۲ اثر ثبت شده تاریخی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha