اصلاح سبک زندگی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها در اردبیل ضرورت دارد

اردبیل - ایرنا - معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بر لزوم اصلاح سبک زندگی مردم در این استان برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، رضا قاسمیان پنجشنبه شب بمناسبت روز سلامتی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بیماری‌های موجود در استان مربوط به سبک زندگی و رفتارهای نادرست در تغذیه، استراحت، سرگرمی، کار، سلیقه، نگرش و تفکر می‌باشد که نیازمند اصلاح سبک زندگی از طریق آموزش، الگوسازی و فرهنگ‌سازی است.

وی ارتقای شاخص‌های سلامتی در استان را نیازمند عزم جمعی مردم و مدیران دانست و افزود: بخش زیادی از سرمایه‌های مادی و انسانی استان در اثر غفلت و بی‌توجهی به عوامل ضدسلامتی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: گرفتاری تعداد زیادی از مردم استان به بیماری‌های گوارشی، قلبی عروقی، سرطان، دیابت ، مفاصل و بیماری‌های دیگر باید همه ما را به صورت هشدارآمیز نگران و دغدغه‌مند کند و در راستای کاهش این بیماری‌ها گام‌های کارشناسی و موثرتری برداریم.

️معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: هزینه بهداشت به مراتب کمتر از درمان است و باید شاخص‌های بهداشت فردی، عمومی، روانی و غذایی را در سطوح مختلف جامعه ارتقا دهیم.

استان اردبیل در کل آمار سرطان‌ها ردیف ۱۳ یا ۱۴ کشور را دارد، ولی در سرطان گوارش متاسفانه رتبه نخست کشوری را دارا است ؛ مصرف بی‌رویه نمک، گوشت قرمز، سیگار و مصرف کم میوه و سبزیجات از مهم‌ترین عوامل موثر بر ابتلا به سرطان گوارش در ایران و اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha