۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 84709016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد جمعیت استان همدان سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تاکنون ۵۶۵ هزار و ۱۴۱ نفر معادل ۳۱.۶ درصد جمعیت هدف طرح ملی واکسیناسیون در این استان هر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

«فاطمه ترکمان اسدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه میلیون و ۱۶۰ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در این استان تا روز گذشته تزریق شده که ۷۷.۱ درصد دُز اول، ۶۷.۹ درصد دُز دوم و ۳۱.۶ دُز سوم را تزریق کردند.

وی افزود: ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ نفر از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که شهرستان درگزین با ۴.۳ درصد و رزن با ۲.۱ درصد ۱۲ تا ۱۸ سال، بیشترین میزان تزریق دُز یادآور را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: شمار جمعیت پنج تا ۱۲ سال استان همدان ۱۹۹ هزار و ۵۴۵ نفر است که ۴۷ هزار و ۸۰۲ نفر دُز اول و ۱۸ هزار و ۱۳۸ نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند که شامل ۳۱.۹ درصد دُز اول و ۹ درصد دُز دوم می شود.

ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۱۴ نفر دُز اول و یک میلیون و ۲۱۵ هزار و  ۴۳۰ نفر دُز دوم و ۵۶۵ هزار و ۱۴۴ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که ۷۷ درصد جمعیت هدف دُز اول؛ ۶۷.۶ درصد دُز دوم و ۳۱.۲ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تا روز گذشته تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: وضعیت شهرستان های استان همدان در تزریق سه دُز واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۱۸۷ هزار و ۹۸۲ دُز،  همدان یک میلیون و ۲۷۵ هزار ۷۱۰ دُز، نهاوند ۳۰۵ هزار و ۵۲۰ دُز، ملایر ۴۹۸ هزار و ۳۱۰ دُز و کبودرآهنگ ۲۱۸ هزار و ۵۰ دُز است.

ترکمان اسدی اضافه کرد: همچنین ۶۸ هزار و ۵۴۰ دُز واکسن در فامنین، ۷۳ هزار و ۳۲۶ دُز در شهرستان درگزین، ۱۳۳ هزار و ۴۴۳ دُز رزن، ۱۸۷ هزار و ۲۶۱ دُز در تویسرکان و ۲۱۲ هزار و ۱۴۶ دُز در شهرستان بهار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به یک هزار ۸۵۰ دُز رسیده است، افزود: این تعداد شامل ۴۵۳ نفر دُز واکسن مرحله نخست، ۷۲۸ نفر دُز نوبت دوم و ۶۶۹ نفر نیز تزریق نوبت سوم (یادآور) می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha