۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84709788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط گرد و غبار هوا در استان سمنان ادامه دارد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84709788
شرایط گرد و غبار هوا در استان سمنان ادامه دارد

سمنان- ایرنا- مسوول واحد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: شرایط جوی گرد و غبار و آلاینده که از روز جمعه بر هوای استان حاکم شد، حداقل تا شامگاه شنبه ادامه دارد.

نادیا میرشجاع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط گرد و غبار دست کم تا امشب در استان سمنان ادامه دارد و احتمال ورود سامانه گرد و غبار دیگری نیز در روزهای آینده وجود دارد که هنوز قابل پیش‌بینی نیست.

وی با اشاره به حاکم بودن گرد و غبار در برخی نقاط کشور بیان کرد: خاستگاه این توده گرد و غبار از غرب کشور و کشورهای عراق و عربستان است.

وی ادامه داد: اکنون تمام کشور تحت تاثیر این توده گرد و غبار قرار دارد و با توجه به شاخص ها، شرایط آلایندگی بهتر نشده است.

میرشجاع گفت که مطابق با هشدار نارنجی روز جمعه همچنان شرایط تا ساعات آینده نیز همراه با کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم و در برخی ساعات خطرناک برای تمام گروهها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای ریوی و قلبی، پیش‌بینی می‌شود. 

مسوول واحد پیش بینی هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: پرهیز از حضور در فضای باز و خودداری از انجام فعالیتهای ورزشی در فضای باز،مهمترین توصیه‌های هواشناسی برای شهروندان با توجه به تداوم گرد و غبار در شرایط جوی استان سمنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha