۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84710863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پشتیبانی امور دام خراسان شمالی محدودیتی در خرید مرغ ندارد

بجنورد - ایرنا - مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مرغداران این استان مرغ‌های تولیدی خود را با قیمت مصوب برای جلوگیری از زیان به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند و هیچ محدودیتی در زمینه خرید این ماده پروتئینی ندارد.

علیرضا صادق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ هم اینک به ازای هرکیلوگرم ۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: برای تامین گوشت ایام پایان سال و عید نوروز جوجه ریزی های خوبی انجام شد که گوشت مرغ مورد نیاز سفره خانوارها در این ایام را تامین کنیم اما با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان فعالیت رستوران ها، تالارها کمتر شده است تقاضا نیز برای خرید کاهش یافته است.

صادق با بیان اینکه کاهش تقاضای خرید مرغ در سطح کشور نیز وجود دارد گفت: از کشتارگاه ها خواسته ایم که مرغ را از خارج استان خریداری نکنند تا در استان تقاضا وجود داشته باشد.

وی افزود: توزیع مرغ منجمد نیز بسیار محدود است تنها برای اقشارآسیب پذیر جامعه در برخی از محله ها توزیع می شده است چرا که بعضا برخی از خانوارها توانایی خرید مرغ گرم را ندارند.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین مرغ داران استان می توانند مرغ های تولیدی خود را به خارج از استان حمل کنند ، هم اینک ممنوعیت خروج مرغ نیز برداشته شده است.

صادق با بیان اینکه خرید گوشت مرغ به عرضه و تقاضا بستگی دارد افزود: مرغداران می توانند مازاد گوشتی که در بازار تقاضا ندارد را با قیمت مصوب به شرکت پشتیبانی امور دام عرضه کنند.

۱۰۲ واحد فعال مرغ داری در استان وجود دارد که ظرفیت جوجه ریزی این واحد ها در هر دوره دو میلیون و ۸۳۴ هزار قطعه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha