۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84392309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ برابر مرغ مورد نیاز در بازار خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۵ تن گوشت مرغ در فروشگاه های عرضه این ماده پروتئینی امروز یکشنبه توزیع شد که این میزان حدود ۲ برابر مصرف شهروندان است.

علیرضا صادق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز اخیر به علت گرم شدن هوا و استرس دمایی باعث تاخیر در جوجه ریزی و کاهش وزن مرغ شده بود که این امر موجب شد تا حدودی کمبود مرغ در سطح بازار احساس شود.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی های انجام شده اواخر اردیبهشت ماه هم اکنون آماده کشتار شده اند افزود: توزیع ۷۰ تن گوشت مرغ در بازار استان همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توزیع این میزان مرغ در بازار استان، هم اکنون هیچ کمبودی وجود ندارد و مردم نباید نگران تامین این ماده پروتئینی باشند.

کمبود مرغ کشتار روز در بازار در چند روز اخیر ناشی از تاخیر در ورود مرغ جدید و بدعهدی مرغداران استان معین تامین کننده این ماده پروتینی برای خراسان شمالی ایجاد شده بود اما هم اینک تولید پاسخ نیاز بارار را می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در چند روز گذشته، همچنین به علت افزایش میزان مصرف گوشت مرغ گرم در استان ناشی از ازدیاد تقاضا و عدم ورود مرغ از استان های شمالی، بازار این ماده پروتئینی با کمبود موقت مواجه شد که با توزیع روزانه ۲۰ تن مرغ منجمد مشکل بطور موقتی برطرف شد.

براساس آخرین آمار در این استان ۸۸ واحد تولید مرغ گوشتی با میانگین تولید سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن فعالیت دارد که این واحدها صرفا توان تولید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از نیاز را دارند و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود.

در سال های اخیر به دلیل نوسان بازار قیمت مرغ و گرانی نهاده ها به خصوص اوایل سال جاری، استان هایی چون خراسان شمالی که تولیدات آن با مصرف همخوانی نداشت برای تامین نیاز گوشت مرغ با مشکلات زیادی مواجه شدند و ممنوعیت صدور مرغ هم مشکلات را مضاعف کرد.

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha