بیش از ۱۷ تن زباله در پویش «مسیری سبز، ایرانی پاک» در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

یاسوج- ایرنا- سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توزیع بیش از۳ هزار و۱۶۰ کیسه زباله در اجرای پویش ملی «مسیری سبز، ایرانی پاک» بیش از ۱۷ تن زباله در محدوده مناطق حفاظت شده استان جمع آوری شد.

اسلام جاودان خرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای پویش ملی مسیر سبز ایرانی پاک ابلاغی از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استانها و وزارت کشور ، با اجرای چندین مرحله ی این پویش توسط محیط بانان و نیروهای ستادی محیط زیست در حاشیه مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده  شهری و روستایی ، از تاریخ ۱۵ اسفند سال سال گذشته تا  فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرایی شد.

وی افزود: اجرای این طرح در هفت شهرستان کهگیلویه وبویراحمد موفق بوده است.

جاودان خرد تصریح کرد: به محض ابلاغ این دستورالعمل در اسفند ماه سال گذشته و درراستای اجرای برنامه های مشارکتی  به قید فوریت جلسه ای با تشکل های مردم نهاد زیست محیط استان برگزار شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه با استقبال خوب تشکل های محیط زیستی ، این طرح با موفقیت در هفت شهرستان استان از ۱۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ماه جاری در چندین مرحله ادامه داشت.

جاودان خرد تصریح کرد : با مشارکت و همکاری خوب کارکنان ستادی و اجرایی محیط زیست  در اجرای هرچه بهتربرگزار نمودن این پویش ملی  بیش از یک هزار و ۲۹۰  بسته آموزشی و ۱۵۸ کیلو، کیسه مخصوص جمع آوری زباله در مبادی ورودی و خروجی مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده بین گردشگران توزیع شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همکاری خوب مردم، گفت:بررسی های میدانی و گزارش های همکاران، همگی دال بر افزایش حس طبیعت دوستی و همکاری خوب بیش از پیش مردم در بحث مدیریت پسماند مناطق را نشان می دهد.

وی ابراز داشت: با اعتمادی که به مردم داریم امیدواریم، به پشتوانه معنوی آنها روزی برسد که دیگر شاهد هیچ گونه زباله ی رها شده ای در طبیعت استان  نباشیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است. 

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد. 
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha