۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84711084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی: حمله روسیه تنها به اوکراین محدود نخواهد شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84711084
زلنسکی: حمله روسیه تنها به اوکراین محدود نخواهد شد

تهران – ایرنا– زلنسکی در پیامی ویدئویی ادعا کرد حمله روسیه فقط به اوکراین محدود نخواهد شد و همه اروپا را در بر خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی روزانه خود خطاب به اوکراینی‌ها گفت که «تجاوز روسیه تنها به اوکراین محدود نمی‌شود» و «کل اروپا هدف روسیه است».

وی ادامه داد: چندین رهبر اروپایی برای نشان دادن همبستگی با ملت آسیب دیده از جنگ اوکراین تلاش کرده اند. زلنسکی از بازدید رهبران انگلیس و اتریش در روز شنبه از کی یف، پایتخت اوکراین و تعهداتشان برای حمایت بیشتر تشکر کرد. او همچنین از رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر کانادا به خاطر جمع آوری کمک های مالی جهانی به میزان بیش از ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد دلار) برای اوکراینی هایی که خانه های خود را ترک کرده اند، تشکر کرد.

در این سخنرانی، زلنسکی درخواست خود را برای تحریم کامل نفت و گاز روسیه تکرار کرد و آن را منبع «اعتماد به نفس و معافیت روسیه» خواند.

زلنسکی گفت: «آزادی زمانی برای صبر کردن ندارد. هنگامی که استبداد تجاوز خود را به هر چیزی که صلح را در اروپا حفظ می کند آغاز می کند، باید فوراً اقدام شود.»

زلنسکی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس در داخل دفتر ریاست‌جمهوری خود که به شدت محافظت می‌شود، گفت که متعهد به مذاکره برای پایان دیپلماتیک جنگ است، حتی اگر روسیه بخواهد اوکراین را «مجازات» کند. او همچنین اذعان کرد که صلح احتمالاً به سرعت به دست نخواهد آمد. تاکنون در گفتگوها ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یا سایر مقامات ارشد مشارکت نداشته اند.

وی اضافه کرد: «ما باید بجنگیم، اما برای زندگی بجنگیم. وقتی هیچ چیز و مردمی وجود نداشته باشد، نمی توان برای گرد و غبار جنگید. به همین دلیل توقف این جنگ مهم است.»

در مصاحبه با آسوشیتدپرس، زلنسکی به افزایش حمایت ها اشاره کرد اما در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین تسلیحات و تجهیزات کافی دریافت کرده است یا خیر، ابراز ناامیدی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha