سخنرانی مجازی رییس جمهوری اوکراین در مجلس کره جنوبی
سخنرانی مجازی زلنسکی در مجلس استرالیا

تهران – ایرنا - رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، هفته آینده برای قانونگذاران کره جنوبی به صورت مجازی سخنرانی خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، لی کوانگ جائه نماینده حزب حاکم دموکرات در  گفت و گو با رادیو MBC خبر داد که سخنرانی زلنسکی به صورت مجازی در ساعت ۵ بعد از ظهر روز ۲۲ فروردین در کتابخانه مجلس ملی کره ایراد خواهد شد.

وی گفت: «ما باید به وضوح صدای خود را علیه حمله روسیه به اوکراین در جامعه بین‌المللی به گوش همه برسانیم وسخنرانی های پارلمانی زلنسکی در سراسر جهان برگزار شود.»

پیش از این، زلنسکی به منظور جلب حمایت بین المللی از جنگ اوکراین علیه روسیه، در مجالس قانونگذاری کشورهایی از جمله آمریکا، کانادا و ژاپن سخنرانی مجازی ارائه کرده است.

به گزارش یونهاپ، لی همچنین گفت که قصد دارد این جمعه عازم لهستان شود تا به پناهندگان اوکراینی کره‌ای تبار کمک کند تا به کره جنوبی پناهنده شوند.

او گفت: «از ۴ میلیون پناهنده اوکراینی، ۱۰۰۰ کره ای فقط در کمپ های پناهندگان در لهستان هستند. پس از بازدید از کمپ‌های پناهندگان  قصد دارم با گفتگو با دولت خود کمک‌های بشردوستانه خود را عملی کنیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha