۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۵
کد خبر: 84711758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کبیر: نظم‌آوران سیرجان تیم شگفتی‌ساز لیگ بسکتبال است

تهران- ایرنا- کارشناس بسکتبال گفت: اگر شهرداری گرگان را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر بدانیم، تیم نظم‌آوران سیرجان نیز پدیده و شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها است.

اسدالله کبیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آنچه در بازی دو تیم شهرداری گرگان و شیمیدرقم رقم خورد نشان داد سطح کیفی این ۲ تیم مطرح ایران در چه سطحی است و همه یک بازی خوب و تماشایی را نظاره گر بودند.

وی ادامه داد: هر ۲ تیم از بازیکنان خوب و مطرحی بهره می‌برند و بر روی نیمکت مربیگری نیز مهران حاتمی و مهران شاهین طبع را می‌بینیم که از تجربیات ارزشمند و توانایی بالایی برخوردارند. به نظر من در دو بازی گذشته به ویژه دیدار دوم بازیکنان شهرداری گرگان به مراتب بهتر ظاهر شدند و با بازی کم اشتباه خود سهم ارزنده‌ای در موفقیت نماینده گرگان داشتند.

این کارشناس بسکتبال کشورمان خاطر نشان کرد: لیگ برتر بسکتبال تا این جا از سطح کیفی خوبی برخوردار بوده و هر چه لیگ بهتر و پویاتری را شاهد باشیم می‌توانیم تیم ملی بهتری را هم داشته باشیم. بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای که به خوبی خودشان را نشان دادند و می‌توانند در صورت صلاحدید کادر فنی در خدمت تیم ملی ایران هم باشند.

کبیر: نظم‌آوران سیرجان تیم شگفتی‌ساز لیگ بسکتبال است

کبیر در مورد تیم بسکتبال نظم‌آوران سیرجان نیز گفت: آنها را باید پدیده مسابقات و تیم شگفتی ساز بدانیم چرا که وقتی از لیگ یک به سوپر لیگ آمدند هیچکس فکر نمی‌کردد در اولین حضورشان بتوانند در جمع ۴ تیم برتر باشند اما امروز می‌بینیم آنها تیم مطرح مهرام را کنار زده و در قامت یک تیم مدعی خودشان را نشان می‌دهند.

او ادامه داد: ذوب آهن هم تیم خوبی را روانه این رقابت‌ها کرده، بازیکنان این تیم به شکلی مطلوب در کنار هم قرار گرفته و همدل و متحد برای اعتبار ورزش اصفهان نتایج خوبی را کسب کرده‌اند و باید دید در پایان تکلیف سوپر لیگ بسکتبال ایران چه خواهد شد و امیدوارم تیمی به عنوان قهرمانی دست یابد که شایسته‌ترین باشد.

کارشناس بسکتبال کشورمان در مورد ۴ مربی حاضر در این مرحله از لیگ برتر بسکتبال گفت: به نفرات دقت کنیم، مهران حاتمی، مهران شاهین‌طبع، فرزاد کوهیان و در کنار آنها یک مربی جوان با عملکردی درخشان به نام علی آرزومندی، نشان می‌دهد در لیگ چه اتفاقی افتاده است و همانطور که گفتم امیدوارم عدالت در لیگ بسکتبال رعایت شده و هر تیمی که شایسته و لایق است به عنوان قهرمانی دست یابد.

کبیر: نظم‌آوران سیرجان تیم شگفتی‌ساز لیگ بسکتبال است

کبیر در خصوص علت حذف تیم بزرگ و قدیمی مهرام، اظهار داشت: اول باید این را بگویم که مهرام تیمی مطرح، بزرگ و شناسنامه‌دار در تاریخ بسکتبال ایران است و همیشه عادت کرده بودیم آنها را در بین ۴ تیم پایانی و البته یک پای فینال ببینیم. اما در ورزش حرفه‌ای برخی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که روند موفقیت تیم دچار تغییر و تحول می‌شود و در مورد مهرام در این فصل همان اتفاق افتاد. بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند و شاکله و شخصیت باشگاه مهرام نیازی به تعریف و تمجید ندارد اما فکر می‌کنم جوانانی که در تیم‌های پایه مهرام کار می‌کنند به زودی برای این تیم به میدان خواهند رفت و خون تازه‌ای را در رگ‌های بسکتبال به جریان خواهند انداخت.

وی در مورد داوری‌های بسکتبال و اعتراض‌هایی که در لیگ به ویژه چند بازی اخیر روی داد، گفت: این مساله همیشه بوده و باز هم شاهد آن خواهیم بود، چرا که داوری و عملکرد او یک طرف قضیه است. وقتی مربی و بازیکن اشتباه می‌کنند، نمی‌توان گفت داور بی‌اشتباه است چرا که او هم انسان بوده و در لحظه ممکن است خطاهایی داشته باشد اما مهم این است که داوری‌ها بی‌غرض بوده و اشتباهات سهوی باشد که بی شک هم همینطور است. 

کبیر: نظم‌آوران سیرجان تیم شگفتی‌ساز لیگ بسکتبال است

وی ادامه داد: همه داوران دوست دارند قضاوت‌های بی‌نقص و خوبی داشته باشند چرا که در این صورت است که عملکردشان دیده می‌شود و می‌توانند امیدوار به قضاوت در میادین بزرگ‌تر و بین‌المللی باشند. پس نباید بی‌جهت در این مورد ایجاد حاشیه کرد. از سویی دیگر اگر فدراسیون تغییرات داوری را به اطلاع باشگاهها برساند و آنها نیز بازیکنان و کادر فنی خود را از این تحولات آگاه کنند بسیاری از مسایل حل خواهد شد.

کبیر در بخش پایان سخنان خود به بازگشت هواداران بسکتبال به سالن آزادی اشاره کرد و تصریح کرد: سالن آزادی ۲۵۰۰ نفر گنجایش دارد و الان شاهد هستیم عده بسیار کمی از نزدیک می‌توانند دیدارهای تیم محبوب خود را دنبال کنند. امیدوارم این روند با نگاه مثبت تغییر کند و شاهد حضور افراد بیشتری در این سالن باشیم چرا که شور و هیجان به ورزش باز گشته و نشاط جامعه را در پی خواهد داشت.

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران با حضور ۴ تیم شهرداری گرگان، شیمیدرقم، ذوب آهن اصفهان و نظم‌آوران سیرجان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha