۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84712256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج تن فرآورده دامی غیربهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در اسفند سال گذشته تاکنون بیش از چهار هزار و ۹۷۸ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی در این استان معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

محمد اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از ۱۴ اسفند سال گذشته در استان خراسان جنوبی آغاز شد و تاکنون چهار هزار و ۲۱۴ مورد بازدید از مراکز عرضه، نگهداری، سردخانه‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها، طباخی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده است.

وی سلامت مردم را خط قرمز دامپزشکی عنوان کرد و گفت: متخلفان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته بعضا تنش‌هایی بین متخلفان و ناظران بهداشتی به وجود آمد اما وظیفه حاکمیتی دامپزشکی صیانت از سلامت است تا مردم در مصرف محصولات پروتئینی اطمینان خاطر داشته باشند.

وی افزود: در این بازدیدها محصولات زیادی هم توقیف شده است که پس از پاسخ آزمایشگاه تعیین تکلیف می‌شوند.

اصغرزاده با بیان اینکه بیشتر معدومی‌ها مربوط به مرکز استان است اظهار داشت: ۱۹ اکیپ دامپزشکی به‌صورت ۲ شیفت در این طرح فعالیت دارند و در این بازدیدها تعهدهای متعدد از فروشندگان متخلف توسط مراجع قضایی اخذ شده است.

طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی که در آستانه نوروز از ۱۴ اسفند سال گذشته آغاز شد، تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha